GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL529 STRATEJİK YÖNETİM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Reklam sektörü ve reklam yönetimindeki temel kavram ve konuları belirterek, reklam yönetiminin önemini ve gelişmeleri ortaya koymak, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışının önemini ve gelişimini açıklamak.


Doç Dr. Betül Çepni Şener


1 Reklam sektörü ve reklam yönetimi ile ilgili temel kavrayış.
2 Bütünleşik pazarlama iletişimini bilir.
3 Satış promosyonlarını bilir.
4 Dijital reklamcılığı bilir ve uygular.
5 Stratejik pazarlama iletişimi süreçlerini bilir.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yok


“Reklam”, “Reklam Sektörü”, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi” kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün günümüzdeki önemi ve büyüme nedenleri, reklamların sınıflandırılması, reklamların pazarlamadaki yeri ve önemi, reklam stratejileri ve politikaları, farklı işletmeler için reklam karması, reklam yönetiminde yeni yaklaşımlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Reklam, reklam sektörü, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün kapsamı, reklam sektörünü diğer sektörlerden ayıran özellikler, reklam yönetiminin tanımı, reklamların ve reklam yönetiminin günümüzdeki önemi
2 Bir pazarlama bileşeni olarak reklam, reklam planlama programlarının geliştirilmesi, reklam stratejilerinin oluşturulması
3 Reklam ajansları, reklam ajanslarının çeşitleri, özellikleri ve faaliyet alanları, reklam sektörü içinde ajansların yeri
4 Tüketici Davranışı Yaklaşımları
5 İletişim süreci
6 Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri
7 İletişim araçlarının belirlenmesi, iletişim stratejilerinin oluşturulması, görsel ve işitsel araçların seçimi, yayın zamanının belirlenmesi
8 Yaratıcı strateji
9 Yaratıcı strateji
10 Medya planlama ve strateji
11 Görsel ve yazılı basının değerlenmesi
12 Doğrudan pazarlama
13 İnternet ve interaktif medya
14 Satış promosyonları

Advertising and Promotion- George E.Belch, Michael A. Belch Bütünleşik Pazarlama İletişimi - Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek