Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL534 | YAPIMDA ANLATIM TEKNİKLERİ VE DRAMATURJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
"Televizyon Yapımlarında Anlatım Teknikleri ve Dramaturji" dersinin amacı, öğrencilere televizyon yapımlarının içsel yapısını, hikaye anlatımını ve dramaturjiyi anlama ve uygulama becerilerini kazandırmaktır. Bu ders genellikle televizyon dizileri, programlar, belgeseller ve diğer yapımların üretim sürecine odaklanır.
Dr. Müşfik Akarcan
1 | Anlatım Teknikleri |
2 | Dramaturji Bilgisi |
3 | Yaratıcı İfade ve Senaryo Yazımı |
4 | Endüstri Bilgisi ve Piyasa Anlayışı |
5 | Eleştirel Düşünce |
6 | Ekip Çalışması ve İletişim |
Birinci Öğretim
Dramaturji kavramını açıklamak ve öğrencilere bu kavramın televizyon yapımlarında nasıl işlediğini göstermek.
Öğrencilere farklı anlatım teknikleri hakkında bilgi vermek. Televizyon yapımlarında kullanılan çeşitli anlatım tekniklerini öğretmek, örneğin flashback, foreshadowing, montaj teknikleri vb. Öğrencilere görsel ve işitsel unsurların nasıl kullanılacağını anlatmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Farklı anlatım tekniklerini tanıma ve açıklama becerisi. | ||
2 | Görsel ve işitsel unsurları etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | ||
3 | Dizi veya programın atmosferini belirleme ve bu atmosferi koruma yetisi. | ||
4 | Dramaturjik unsurları, karakter gelişimi, çatışma, tema gibi temel kavramları anlama. | ||
5 | Bir televizyon dizisinin veya programının dramaturjik yapısını analiz etme yeteneği. | ||
6 | Senaryo yazımında dramatik etki oluşturma yetisi. | ||
7 | Yaratıcı düşünceyi teşvik edip, kendi hikayelerini yaratma becerisi. | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Yaratıcı düşünceyi teşvik edip, kendi hikayelerini yaratma becerisi. Hikayeyi televizyon formatına uyarlama yeteneği. | ||
10 | Etkili bir senaryo yazma ve hikaye anlatma becerisi. | ||
11 | Televizyon endüstrisindeki yapımcılık, senaryo yazımı ve yönetmenlik rollerini anlama. | ||
12 | Televizyon endüstrisindeki güncel trendler ve pazar talepleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||
13 | Televizyon yapımlarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme yeteneği. İyi ve başarılı televizyon hikayelerinin öğelerini tanımlayarak eleştirel düşünce becerisi. | ||
14 | Televizyon yapım sürecindeki farklı rolleri anlama ve bu rollerle etkili iletişim kurma becerisi. Ekip içinde işbirliği yapabilme yeteneği. |
Dr. Müşfik Akarcan'a ait ders notları ve yapmış olduğu televizyon yapımları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Problem Çözümü | 2 | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 4 | 5 |