Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İBYL530 | HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla ilişkileri temel kavram ve konuları belirterek, reklam yönetiminin önemini ve gelişmeleri ortaya koymak, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışının önemini ve gelişimini açıklamak.
Doç. Dr. Betül Çepni Şener
1 | Halkla ilişkiler sektörü ve reklam yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Bütünleşik pazarlama iletişimini bilir. |
3 | Satış promosyonlarını bilir. |
4 | Dijital reklamcılığı bilir ve uygular. |
5 | Stratejik Halkla ilişkiler iletişimi süreçlerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halkla ilişkiler ve reklamcılık kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün günümüzdeki önemi ve büyüme nedenleri, reklamların sınıflandırılması, reklamların pazarlamadaki yeri ve önemi, reklam stratejileri ve politikaları, farklı işletmeler için reklam karması, reklam yönetiminde yeni yaklaşımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Reklam, reklam sektörü, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları, reklamların özellikleri, reklam sektörünün kapsamı, reklam sektörünü diğer sektörlerden ayıran özellikler, reklam yönetiminin tanımı, reklamların ve reklam yönetiminin günümüzdeki önemi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Okuma |
2 | Bir pazarlama bileşeni olarak reklam, reklam planlama programlarının geliştirilmesi, reklam stratejilerinin oluşturulması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
3 | Reklam ajansları, reklam ajanslarının çeşitleri, özellikleri ve faaliyet alanları, reklam sektörü içinde ajansların yeri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
4 | Tüketici Davranışı Yaklaşımları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Okuma |
5 | İletişim süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
6 | Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
7 | İletişim araçlarının belirlenmesi, iletişim stratejilerinin oluşturulması, görsel ve işitsel araçların seçimi, yayın zamanının belirlenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
8 | Yaratıcı strateji-1 | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Okuma |
9 | Yaratıcı strateji-2 | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Okuma |
10 | Medya planlama ve strateji | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
11 | Görsel ve yazılı basının değerlenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
12 | Doğrudan pazarlama | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
13 | İnternet ve interaktif medya | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
14 | Satış promosyonları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2018). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. mcgraw-hill. Solmaz, B. (2006). Halkla ilişkilerde proaktif ve reaktif stratejiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (25). Candeğer, D. (2019). Bloglarda kullanılan halkla ilişkiler stratejileri (Master's thesis, Marmara Universitesi (Turkey)). Koçyiğit, M. (2017). Dijital halkla ilişkiler ve online kurumsal itibar yönetimi. Eğitim Yayınevi. Smith, R. D. (2020). Strategic planning for public relations. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 |