GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL514 MARKA VE İTİBAR YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, markaların ve kurumların rekabet avantajı elde etmek ve uzun vadeli başarı sağlamak için itibar yönetimini nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerini öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrencilerin, marka imajı ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi, itibarın marka farklılaşmasındaki rolünü ve pazarlama stratejilerine nasıl entegre edilebileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır.


Doç Dr. Betül ÇEPNİ ŞENER


1 İtibarın markalaşma sürecindeki rolünü analiz edebilecekler.
2 Bütünsel marka stratejilerinin (pazarlama stratejileri dahil) bir bileşkesi olarak “Algılama’”nın “Marka” ve “İtibar” yönetimindeki kritik önemini kavrayabilecek.
3 Markayı oluşturan bileşenleri tanıma, marka iletişiminin rekabet ortamındaki önemini kavrayabilecek.
4 Marka ile kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve bu ilişkiyi analiz edebilme becerisine sahip olacak.
5 Marka ve itibar yönetiminde, hedef kitleyle uzun vadeli ve sürdürülebilir iletişim stratejilerini tanımlayabilecek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka kavramının açıklanması, Markanın tarihsel gelişimi ve günümüzde markalamanın önemi konusunun anlatılması, Marka konumlandırma bağlamında marka kimliği ve marka imajı kavramlarının anlatılması, Marka tercihi, marka sadakati ve marka değeri kavramlarının açıklanması, İtibar kavramının açıklanması, İtibar yönetimi kavramının açıklanması, Küresel rekabette itibar yönetimi konusunun aktarılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş Anlatım Yok
2 Marka kavramı ve markanın bileşenleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
3 Markalaşma süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
4 İtibar kavramı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
5 İtibar inşa süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Literatür araştırması
6 İtibar yönetiminin temel ilkeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
7 Markalaşma açısından itibarın önemi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
8 Marka değeri ve itibar kavramı ilişkisinin tartışılması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Literatür araştırması
9 Kişisel itibar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
10 Kurumsal itibar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
11 Kurumsallaşma ve itibar yönetimi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
12 İnternet Ortamında İtibar: Online itibar yönetimi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Online İtibar Yönetimi Araçları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
14 Genel değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok

Uztuğ, F. (2007). Markan Kadar Konuş. İstanbul: MediaCat Yayınları. Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat Kitapları. Gotsi, M., & Wilson, A. (2001). Corporate reputation management:“living the brand”. Management decision, 39(2), 99-104. Christopher, M., & Gaudenzi, B. (2009). Exploiting knowledge across networks through reputation management. Industrial Marketing Management, 38(2), 191-197. Doorley, J., & Garcia, H. F. (2015). Reputation management: The key to successful public relations and corporate communication. Routledge. Harris, F. (2011). Brands, corporate social responsibility and reputation management. The business of human rights-an evolving agenda for Corporate Responsibility, 29-54.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 13 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 5 3 3 4 4 5 3 4 5 5 4 3 4 5
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek