GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İBYL527 KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajı, imajı oluşturan etmenleri ve işlevleri, kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri, etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişki; medya, reklam, halkla ilişkiler ve pazar kavramları çerçevesinde imaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi ve kurumsal imaj yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamak.


Doç Dr. Merve Özdemir


1 İmaj kavramını betimleyebilecek
2 Kurum imajı kavramını yorumlayabilecek
3 Kurum İmajının tarihsel gelişimini açıklayabilecek
4 Kurum imajının boyutlarını açıklayabilecek
5 Kurumsal imaj yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve imaj yönetim aşamalarını betimleyebilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İmaj ve Kurumsal İmaj Kavramları, İmaj Çeşitleri ve Fonksiyonları, Kurumsal İmaj Oluşumu ve Hedef Kitle, İmaj Stratejileri ve Politikaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İmaj ve Kurumsal İmaj Kavramları
2 İmaj Çeşitleri ve Fonksiyonları
3 Kurumsal İmaj Oluşumu ve Hedef Kitle
4 İmaj Stratejileri ve Politikaları
5 Kurum imajı kavramından kurumsal itibara kavramsal çerçeve
6 Küreselleşme ve kurumsal yapılanmaya yansımaları
7 Kurumsal İmaj Yönetimi Kavramı, Boyutları ve Kurumsal İmaj Yönetiminin Kurumsal İletişime Yansımaları
8 Kimlik ve Kurumsal Kimlik Tanımı ve Sınıflandırmaları
9 Kurum Kimliği ve Kurum Kimliğinin Oluşturulması
10 Kurum Kimliğinin Bileşenleri
11 Kurumsal İtibar Bileşenleri ve İtibarın Kurumsal Değeri
12 Kurumsal İtibarın Oluşturulması
13 Kurum Kimliği, Kurumsal İtibar ve Kurumsal İmaj
14 Genel Değerlendirme

Disiplinlerarası İmaj Çalışmaları, 2022, (Editör: Sezgin Savaş), Nobel Yayınları. Marka ve Marka Stratejileri, 2020, Aybeniz Akdeniz Ar, Nobel Yayınları. İmaj, 2011, Kevin Robins (Çev.: Nurçay Türkoğlu), Ayrıntı Yayınevi. İmaj ve Türleri, 2019, M. Nejat Özüpek, Eğitim Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 16 16
Bütünleme Sınavı 1 16 16
Derse Katılım 1 1 1
Alan Çalışması 1 28 28
Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 36 36
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 5 3 3 4 4 5 3 4 5 5 4 3 4 5
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek