Matematik Eğitimi Tezli Yüksek lisans Programı 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında kurulmuştur.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi (Master of Arts) almaya hak kazanmaktadırlar.
Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü İnternet adresinde yayınlanmaktadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Yozgat Bozok Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, YOBÜ ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/yüksekokul müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
Matematik Eğitimi yüksek lisans programı alanında uzman araştırmacılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bilim Dalımızda 2 doçent, 2 Doktor öğretim üyesi bulunmaktadır.
1 | Alanında yapılan çalışmaları takip edebilen, güncel uygulamaları özümseyen ve alanına hâkim, donanımlı bireyler yetiştirmek. |
2 | Alanı ile ilgili araştırma aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde denetleyebilen ve bu değerleri öğretebilen bireyler yetiştirmek. |
3 | Bilimsel tutum sergileyerek, alanına katkı sağlayan, disiplinler arası bağlantı kurabilen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen bireyler yetiştirmek. |
4 | Öğrencilerin matematik eğitimi alanındaki temel yaklaşımlar ve araştırmalar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
5 | Öğrencilerin bilimsel bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama, uygulama ve değerlendirme yeteneği kazanmasını sağlamak. |
Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda öğretmenlik ve çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak görev yapmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Ders dönemini başarıyla tamamlayan ve tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, Yüksek Lisans tezinin ciltlenmiş bir adet kopyasını, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde beş adet CD ile word ve pdf formatında tez yazım kılavuzuna göre ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenciye yüksek lisans diploması verilir.
Tezli yüksek lisans programında öğrenciler, toplamda 120 AKTS olmak koşuluyla ders dönemlerinde en az 60 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır.
Tam Zamanlı
MATEMATİK EĞİTİMİ (Y.L) Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gürsel GÜLER
Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Kampüsü Eğitim Fakültesi Binası Atatürk Yolu 7. Km 66900
1 | Matematik eğitimi alanında karşılaşılan bir sorunun çözümü için, bağımsız olarak, bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular, elde edilen verileri analiz edip sonuçlarını değerlendirir. |
2 | Matematik eğitimindeki sorunlara çözüm önerileri getirir. |
3 | Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma yöntem bilgilerine sahiptir. |
4 | Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 | Matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
6 | Matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır. |
7 | Matematik eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
8 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yaralanır. |
9 | Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir. |
10 | Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
11 | Matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
12 | Matematik eğitimi ve disiplinler arası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür. |
13 | Matematik eğitimi alanında edindiği bilgileri, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
14 | Alan ilişkin bilgileri kullanarak karşılaşılan sorunları gözlemleyip tanımlar. |
15 | Alan bilgisini eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL500 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFMYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL501 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
MVFMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFMYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFMYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
MVFMYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
MVFMYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL510 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL511 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL512 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL513 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL514 | Türkçe | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL515 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİK PERSPEKTİFLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL516 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL517 | Türkçe | MATEMATİK KAVRAMLARININ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL518 | Türkçe | TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE OLUŞUM SÜREÇLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL519 | Türkçe | MATEMATİKSEL İSPATLAR VE ANLAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL520 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL521 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİCEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL522 | Türkçe | TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL523 | Türkçe | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL524 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA META-ANALİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL525 | Türkçe | MATEMATİKSEL MODELLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL526 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETME BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL527 | Türkçe | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL528 | Türkçe | TEMEL LİNEER CEBİR KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL529 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE TRENDLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL530 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL531 | Türkçe | FARKLI ÜLKELERİN MATEMATİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL532 | Türkçe | İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
MVFMYL510 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL511 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL512 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL513 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL514 | Türkçe | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL515 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİK PERSPEKTİFLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL516 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL517 | Türkçe | MATEMATİK KAVRAMLARININ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL518 | Türkçe | TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE OLUŞUM SÜREÇLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL519 | Türkçe | MATEMATİKSEL İSPATLAR VE ANLAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL520 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL521 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA NİCEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL522 | Türkçe | TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL523 | Türkçe | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL524 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA META-ANALİZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL525 | Türkçe | MATEMATİKSEL MODELLEME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL526 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETME BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL527 | Türkçe | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL528 | Türkçe | TEMEL LİNEER CEBİR KAVRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL529 | Türkçe | MATEMATİK ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE TRENDLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL530 | Türkçe | MATEMATİK EĞİTİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL531 | Türkçe | FARKLI ÜLKELERİN MATEMATİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
MVFMYL532 | Türkçe | İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |