GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL519 MATEMATİKSEL İSPATLAR VE ANLAMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İspatın matematik eğitimi açısından önemi ve amacı tanıtılmaktadır. Matematik eğitimi alanında ispat konusu üzerine yapılan ulusal ve uluslararası yayınlar incelenmekte ve bu alanda yapılan çalışmaların eğilimleri üzerinde durulmaktadır.


Prof. Dr. Gürsel GÜLER


1 Tarihsel gelişim süreçlerinde ispatları tanır.
2 İspat yöntemlerini tanır.
3 Farklı ispat yöntemlerini kullanarak ispatlar yapar.
4 İspat şemalarını tanır.
5 Görsel ispatlar yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Önerme, Aksiyom, Postulat, Teorem ve İspat kavramlarının tanıtılması, ispatın tarihsel gelişimi, matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemi, ispat yapma yöntemleri, ispat yapmada yaşanan zorluklar, ispat şemaları ve ispat yapmada farklı yaklaşımların tanıtılması üzerinde durulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Önerme, Aksiyom, Postulat Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Teorem ve İspat kavramlarının tanıtılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 İspatın tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 İspat yapma yöntemleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 İspat yapmada yaşanan zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 İspat şemaları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 İspat Şemaları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 İspat Şemaları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Görsel İspatlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Görsel İspatlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 İspat yapmada farklı yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 İspat yapmada farklı yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 İspat yapmada farklı yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Uğurel, I. (2020). Matematiksel İspat ve Öğretimi. Ankara: Anı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 3 15
Soru-Yanıt 1 15
Performans 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Soru-Yanıt 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 15 30
Performans 1 20 20
Quiz için Bireysel Çalışma 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 4
ÖÇ 3 4 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek