Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL532 | İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, cebir ve tarihsel gelişimine yönelik bilgileri öğrenmek, cebir öğrenme alanı, alt öğrenme alanları ve kazanımlarına dair bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca etkili bir cebir öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda cebirsel düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlamak, cebir öğretiminde öğrencilerin sahip olabileceği bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında fikir sahibi olmak, cebir öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki cebir öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlikleri hazırlayabilmek ve dinamik matematik yazılımlarını kullanabilmek dersin diğer amaçlarındandır.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
1 | Cebir ve tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur. |
2 | Cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri hakkında yorum yapar. |
3 | Cebir öğrenme alanının alt öğrenme alanları ve kazanımlarını bilir. |
4 | Cebir dersinde öğrencilerin bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında yorum yapar. |
5 | Cebirsel ifadeleri anlamlandırma ve cebirsel ifadelerle işlem yapabilme becerisinin kazandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Eşitlikler, özdeşlikler, denklem ve doğrusal denklemler, denklem sistemleri ve eşitsizlikler gibi ilköğretimde ele alınan cebir alt öğrenme alanlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olur. |
7 | Cebir öğretiminde uygun strateji ve materyalleri kullanır. |
8 | Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlayabilir ve yorumlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Cebir ve tarihsel gelişimi, cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri, çocuklarda cebirsel düşünce biçiminin gelişmesi, cebir öğretiminin temel ilkeleri, temel cebir kavramları, cebir alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri tarama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Cebirsel düşünme | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Cebir öncesi dönem | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Aritmetik-cebir ilişkisi | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Ara sınav | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Temel cebir kavramları | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Cebir öğretiminde farklı gösterimler | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Değişken, cebirsel ifade | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Ara sınav | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Eşitlik ve denklem | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Doğrusal denklemler | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Eşitsizlikler | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Cebir konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi | Anlatım | -Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
1.Carpenter, T. P. (1980). Research in Cognitive Development. In R. J. Shumway (Ed.), Research in mathematicseducation (pp. 146-206). Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics. 2.Schoenfeld, A. H., & Arcavi. A., 1988. On the Meaning of Variable. Mathematics Teacher, 81, 6, 420?427. 3.Second handbook of research on mathematics teaching and learning : a project of the national council of teachers of mathematics / Frank K. Lester, Jr.,editor. 4.Skemp, R. (1976). Relationa lUnderstanding and Instrumental Understanding. Mathematics Teaching, 77, 20-26. 5. Şen, C., & Güler, G. (2022). Cebir uygulamaları ile ilkokul ve ortaokulda cebir öğretimi. Vizetek Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Tartışma | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 3 | 12 |
Problem Çözümü | 6 | 6 | 36 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Performans | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 |