GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL532 İLKOKUL VE ORTAOKULDA CEBİR ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, cebir ve tarihsel gelişimine yönelik bilgileri öğrenmek, cebir öğrenme alanı, alt öğrenme alanları ve kazanımlarına dair bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca etkili bir cebir öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda cebirsel düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlamak, cebir öğretiminde öğrencilerin sahip olabileceği bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında fikir sahibi olmak, cebir öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki cebir öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlikleri hazırlayabilmek ve dinamik matematik yazılımlarını kullanabilmek dersin diğer amaçlarındandır.


Doç. Dr. Ceylan GÜLER


1 Cebir ve tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur.
2 Cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri hakkında yorum yapar.
3 Cebir öğrenme alanının alt öğrenme alanları ve kazanımlarını bilir.
4 Cebir dersinde öğrencilerin bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında yorum yapar.
5 Cebirsel ifadeleri anlamlandırma ve cebirsel ifadelerle işlem yapabilme becerisinin kazandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
6 Eşitlikler, özdeşlikler, denklem ve doğrusal denklemler, denklem sistemleri ve eşitsizlikler gibi ilköğretimde ele alınan cebir alt öğrenme alanlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olur.
7 Cebir öğretiminde uygun strateji ve materyalleri kullanır.
8 Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlayabilir ve yorumlar.

Birinci Öğretim


-


-


Cebir ve tarihsel gelişimi, cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri, çocuklarda cebirsel düşünce biçiminin gelişmesi, cebir öğretiminin temel ilkeleri, temel cebir kavramları, cebir alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri tarama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Cebirsel düşünme Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Cebir öncesi dönem Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Aritmetik-cebir ilişkisi Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Ara sınav Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Temel cebir kavramları Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Cebir öğretiminde farklı gösterimler Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Değişken, cebirsel ifade Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Ara sınav Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Eşitlik ve denklem Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Doğrusal denklemler Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Eşitsizlikler Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Cebir konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi Anlatım -Konu İncelenip Araştırma Yapılması

1.Carpenter, T. P. (1980). Research in Cognitive Development. In R. J. Shumway (Ed.), Research in mathematicseducation (pp. 146-206). Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics. 2.Schoenfeld, A. H., & Arcavi. A., 1988. On the Meaning of Variable. Mathematics Teacher, 81, 6, 420?427. 3.Second handbook of research on mathematics teaching and learning : a project of the national council of teachers of mathematics / Frank K. Lester, Jr.,editor. 4.Skemp, R. (1976). Relationa lUnderstanding and Instrumental Understanding. Mathematics Teaching, 77, 20-26. 5. Şen, C., & Güler, G. (2022). Cebir uygulamaları ile ilkokul ve ortaokulda cebir öğretimi. Vizetek Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Tartışma 1 10
Soru-Yanıt 1 10
Takım/Grup Çalışması 1 20
Örnek Vaka İncelemesi 1 10
Rapor Sunma 1 10
Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 4 3 12
Problem Çözümü 6 6 36
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 3 3 9
Takım/Grup Çalışması 2 5 10
Örnek Vaka İncelemesi 5 2 10
Rapor Sunma 4 3 12
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 1 1
Performans 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek