Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL520 | MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi çeşitlerinin ne olduğunu kavratmak, pedagojik alan bilgisinin kapsamını ve içeriğini öğretmek ve matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisinin yerini ve önemini benimsetmek amaçlanmaktadır.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Bir matematik öğretmenin sahip olması gereken bilgi türlerini bilir ve sınıflandırır |
2 | Pedagojik alan bilgisinin ne olduğunu bilir ve açıklamasını yapar |
3 | Öğretme öğrenme süreçlerinde pedagojik alan bilgisinin kullanımına yönelik örnekler verir |
4 | Öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini geliştirmek için neler yapılması gerektiğini literatürden örneklerle açıklar |
5 | Matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgileri üzerine yapılmış çalışmaları değerlendirir ve bir rapor hazırlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisinin kullanımı ve örnekleri Pedagojik alan bilgisinin artırılması ve geliştirilmesi Pedagojik alan bilgisiyle ilgili araştırmalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme süreci ve pedagojik alan bilgilerinin gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Pedagojik alan bilgisinde modeller | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Pedagojik alan bilgisinin geliştirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Teoriden uygulamaya pedagojik alan bilgisi süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Pedagojik alan bilgisinin kategorize edilmesi ve örnekleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Pedagojik alan bilgisinin kategorize edilmesi ve örnekleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Matematiği öğretmen bilgisi ve pedagojik bilgilerin kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Matematiği öğretmen bilgisi ve pedagojik bilgilerin kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Matematiği öğretmen bilgisi ve pedagojik bilgilerin kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Pedagojik alan bilgisi ile güncel araştırmalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Pedagojik alan bilgisi ile güncel araştırmalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi ile ilgili yapılan araştırmaların özetlenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Uluçınar Sağır, Ş. (2019). Teoriden uygulamaya pedagojik alan bilgisi. Ankara: Pegem
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 11 | 5 | 55 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |