GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL529 MATEMATİK ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE TRENDLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslararası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamda üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metodolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri ve matematik eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Matematik öğretmen eğitimi sürecine ve tarihsel gelişimine hakim olur
2 Öğretmen eğitimine yeni yaklaşımları bilir ve uygulama alanlarını ifade eder
3 Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası alanda yapılan eğitimi araştırır ve düşünceler geliştirir.
4 Gelişmiş ülkelerde matematik öğretiminde kullanılan yeni öğretim yaklaşımları ve uygulamaları hakkında araştırmalar yapar
5 Etkili bir öğretmen eğitimi için kullanılması gereken çağdaş yaklaşımları ifade eder

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiksel bilginin doğası, matematiksel kavramların epistemolojisi Matematik eğitiminde kullanım kuram ve yaklaşımlar Matematik eğitimin tarihsel gelişimi Lisans öğretim programının incelenmesi ve çağdaş uygulamalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematik öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Matematik öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Türkiye'de ve diğer ülkelerde matematik öğretmeni eğitimi programı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Türkiye'de ve diğer ülkelerde matematik öğretmeni eğitimi programı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Matematik öğretmen eğitimi hakkında araştırmalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Matematik öğretmen eğitimi hakkında araştırmalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Öğretmen eğitiminde kullanılan metotlar ve zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Öğretmen eğitiminde kullanılan metotlar ve zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Öğretmenlerin rolleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Öğretmenlerin rolleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Öğretmen eğitiminde teknoloji kullanımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntem Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Öğretmen eğitiminde teknoloji kullanımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntem Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Davis, R. B., Maher, c. a. & Noddings, N. (2005); Constructivit view on the teaching and learning mathematics Artzt, A. F. & Thomas, E. A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher. Boaler, J. (2000). Multiple perspectives on mathematics teaching and learning



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 10 7 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek