Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL529 | MATEMATİK ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE TRENDLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslararası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamda üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metodolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri ve matematik eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Matematik öğretmen eğitimi sürecine ve tarihsel gelişimine hakim olur |
2 | Öğretmen eğitimine yeni yaklaşımları bilir ve uygulama alanlarını ifade eder |
3 | Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası alanda yapılan eğitimi araştırır ve düşünceler geliştirir. |
4 | Gelişmiş ülkelerde matematik öğretiminde kullanılan yeni öğretim yaklaşımları ve uygulamaları hakkında araştırmalar yapar |
5 | Etkili bir öğretmen eğitimi için kullanılması gereken çağdaş yaklaşımları ifade eder |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematiksel bilginin doğası, matematiksel kavramların epistemolojisi Matematik eğitiminde kullanım kuram ve yaklaşımlar Matematik eğitimin tarihsel gelişimi Lisans öğretim programının incelenmesi ve çağdaş uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Matematik öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Türkiye'de ve diğer ülkelerde matematik öğretmeni eğitimi programı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Türkiye'de ve diğer ülkelerde matematik öğretmeni eğitimi programı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Matematik öğretmen eğitimi hakkında araştırmalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Matematik öğretmen eğitimi hakkında araştırmalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Öğretmen eğitiminde kullanılan metotlar ve zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Öğretmen eğitiminde kullanılan metotlar ve zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Öğretmenlerin rolleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Öğretmenlerin rolleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Öğretmen eğitiminde teknoloji kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntem | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Öğretmen eğitiminde teknoloji kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntem | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Davis, R. B., Maher, c. a. & Noddings, N. (2005); Constructivit view on the teaching and learning mathematics Artzt, A. F. & Thomas, E. A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher. Boaler, J. (2000). Multiple perspectives on mathematics teaching and learning
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 |