Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL512 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, matematik eğitiminde problem çözme ve kurma ile ilgili kavramlar ve güncel gelişmeler incelenmektedir.
Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN
1 | Problem çözme ve kurmanın önemini açıklar |
2 | Problem çözme ve kurma üzerine yapılan çalışmaları değerlendirir. |
3 | Problem kurma ve çözme stratejileri uygulamalarını değerlendirir. |
4 | Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeleri takip eder. |
5 | Problem çözme ve kurma sürecini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Problem ve problem çözme, | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
2 | Problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
3 | Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
4 | Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
5 | Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
6 | Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
7 | Problem çözmenin değerlendirilmesi; | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
8 | Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
9 | Problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
10 | Problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
11 | Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
12 | Problem kurmanın değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
13 | Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
14 | Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi |
Kar, T. (2023). Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma. Ankara: Pegem Etkili ve Yaratıcı Çözümler İçin Problem Çözme Stratejileri 6-12. Sınıflar (Çevirmen: Levent Akgün) Matematikte Problem Çözme (B. C. Günhan) Nobel Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 |