GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL512 MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZMEYE DAİR İLERİ ÇALIŞMALAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, matematik eğitiminde problem çözme ve kurma ile ilgili kavramlar ve güncel gelişmeler incelenmektedir.


Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN


1 Problem çözme ve kurmanın önemini açıklar
2 Problem çözme ve kurma üzerine yapılan çalışmaları değerlendirir.
3 Problem kurma ve çözme stratejileri uygulamalarını değerlendirir.
4 Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeleri takip eder.
5 Problem çözme ve kurma sürecini değerlendirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Problem ve problem çözme, Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
2 Problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
3 Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
4 Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
5 Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
6 Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
7 Problem çözmenin değerlendirilmesi; Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
8 Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
9 Problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi
10 Problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi
11 Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi
12 Problem kurmanın değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi
13 Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi
14 Problem çözme ve kurma üzerine güncel gelişmeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Problem türleri ve özelliklerinin incelenmesi

Kar, T. (2023). Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma. Ankara: Pegem Etkili ve Yaratıcı Çözümler İçin Problem Çözme Stratejileri 6-12. Sınıflar (Çevirmen: Levent Akgün) Matematikte Problem Çözme (B. C. Günhan) Nobel Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 10 2 20
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek