Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL530 | MATEMATİK EĞİTİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslar arası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamada üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metedolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN
1 | Matematiksel kavramların gelişmişi ve ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Matematik öğrenme ve öğretme süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Matematik eğitimindeki yeni yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Gelişmiş ülkelerin matematik eğitiminde kullandığı yeni yaklaşımlar takip eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi, matematiği öğrenme ve öğretme süreçleri, matematiksel kavramların gelişimi ve ortaya çıkış sürecimatematik eğitiminde yenilikçi öğrenme ve öğretme öğrenme yaklaşımları, gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendlerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel düşünmenin, öğrenme ve öğretimin doğası | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
2 | Matematiksel kavramların gelişimi ve ortaya çıkış süreci | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
3 | Matematiği öğrenme ve öğretme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
4 | Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
5 | Etkili matematik öğretimi ile oluşturulan beceriler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
6 | Matematik öğretiminde çoklu temsillerin kullanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
7 | Matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
8 | Gerçekçi matematik eğitimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
9 | Teknoloji destekli matematik öğretimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
10 | Matematik eğitiminde ı̇şbirliğine dayalı öğrenme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
11 | Proje tabanlı matematik öğretimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
12 | Matematik eğitiminde ters-yüz öğrenme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
13 | Sorgulama temelli matematik öğretimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
14 | Gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Makale okuma |
Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Öğrenme - Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları (Güley Ekici- Vizetek) Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Melihan Ünlü)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rapor Sunma | 2 | 6 | 12 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |