GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL517 MATEMATİK KAVRAMLARININ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik eğitiminde yapılan ilişkilendirmeler hakkında bilgi sahibi olunması, matematik eğitiminin günlük hayattaki yansımalarının ifade edilmesi ve ilişkisel düşünme ve anlama süreçlerinin kavratılması amaçlanmaktadır.


Bölüm Öğretim Elemanları


1 İlişkilendirme süreçleri ve türlerine hakim olur
2 Matematiğin gerçek hayattaki yansımalarını kavrar ve açıklar
3 Matematik eğitiminde ilişkilendirme becerisinin rolunü kavrar ve geliştirme için çalışmalar yapar
4 Günlük hayatın içinde yer alan matematiksel kavramları far eder ve özetler
5 Bu alanda yapılmış çalışmaları analiz edebilir ve araştırma önerisi oluşturabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İlişkisel anlama ve kavrama Matematiksel kavramların günlük hayatla ilişkisi Matematiksel kavramlar ve günlük hayattaki yansımaları Matematiğin günlük hayattaki yeri ve önemi İlişkilendirme süreçleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematiksel kavramların tarihsel gelişim süreçlerinin incelenmesi ve günlük hayatın içinden oluşturulma ve ortaya çıkma durumlarının tartışılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Matematiksel kavramların tarihsel gelişim süreçlerinin incelenmesi ve günlük hayatın içinden oluşturulma ve ortaya çıkma durumlarının tartışılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Matematiksel kavramların günlük hayattaki yansımalarına örnekler verilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Ders kitaplarında ve müfredatta yer alan ilişkilendirme süreçlerinin incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Ders kitaplarında ve müfredatta yer alan ilişkilendirme süreçlerinin incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Matematik eğitiminde ilişkilendirme becerisini geliştirebilecek öğretim yöntem teknikleri ve uygulamalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Matematik eğitiminde ilişkilendirme becerisini geliştirebilecek öğretim yöntem teknikleri ve uygulamalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Farklı öğretim programlarında ve ülkelerde ilişkilendirme becerisiyle ilgili çalışmalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Farklı öğretim programlarında ve ülkelerde ilişkilendirme becerisiyle ilgili çalışmalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Gerçekçi matematik eğitimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Gerçekçi matematik eğitiminin günlük hayatla ilişkilendirme bağlamında değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Gerçekçi matematik eğitiminin günlük hayatla ilişkilendirme bağlamında değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Matematik eğitiminde ilişkilendirme kavramına yönelik literatür taraması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Matematik eğitiminde ilişkilendirme kavramına yönelik literatür taraması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Mumcu, H. Y., Omsnaoğlu, A., Korkmaz, H. (2024). Matematik Eğitiminde İlişkilendirme. Ankara: Pegem



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Gösterme 14 2 28
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek