GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL523 MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini öğrenir ve matematiğin doğasına yönelik farkındalık kazanır.


Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER


1 Matematik tarihini ve matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini bilmenin önemini ve gerekliliğini fark eder
2 Farklı medeniyetlerin ve bilim insanlarının matematiğe katkısını öğrenir
3 Matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini öğrenir.
4 Matematiğin çok kültürlü yönünü görür ve kadın-erkek matematikçileri tanır.
5 Matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılacağını öğrenir ve bununla ilgili bir öğretim planı hazırlar

Birinci Öğretim


yok


yok


Farklı medeniyetlerin ve bilim insanlarının matematiğe katkılarını öğrenir ve matematiksel kavramların tarihsel gelişim süreçlerinin farkına varır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematik tarihini öğrenmenin önemi ve gerekliliği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Matematik tarihini kullanma yolları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Antik Mısır matematiği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Babil matematiği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Antik Çin matematiği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Antik Yunan matematiği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 İslam dünyasında matematik Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Hint matematiği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Batı dünyasında matematik Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Çağdaş matematiğin doğuşu Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Adnan BAKİ; Matematik Tarihi ve Felsefesi, Pegem Akademi Carl Boyer, Matematiğin Tarihi, Doruk Yayınları Florian Cajori, Matematik Tarihi, ODTÜ yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek