| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MVFMYL523 | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini öğrenir ve matematiğin doğasına yönelik farkındalık kazanır.
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
| 1 | Matematik tarihini ve matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini bilmenin önemini ve gerekliliğini fark eder |
| 2 | Farklı medeniyetlerin ve bilim insanlarının matematiğe katkısını öğrenir |
| 3 | Matematiksel kavramların tarihsel gelişim sürecini öğrenir. |
| 4 | Matematiğin çok kültürlü yönünü görür ve kadın-erkek matematikçileri tanır. |
| 5 | Matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılacağını öğrenir ve bununla ilgili bir öğretim planı hazırlar |
Birinci Öğretim
yok
yok
Farklı medeniyetlerin ve bilim insanlarının matematiğe katkılarını öğrenir ve matematiksel kavramların tarihsel gelişim süreçlerinin farkına varır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik tarihini öğrenmenin önemi ve gerekliliği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 2 | Matematik tarihini kullanma yolları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 3 | Antik Mısır matematiği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 4 | Babil matematiği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 5 | Antik Çin matematiği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 6 | Antik Yunan matematiği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 7 | İslam dünyasında matematik | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 8 | Hint matematiği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 9 | Batı dünyasında matematik | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 10 | Çağdaş matematiğin doğuşu | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 11 | Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 12 | Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 13 | Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 14 | Matematik tarihinin öğretim ortamında kullanımı ve içerik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Adnan BAKİ; Matematik Tarihi ve Felsefesi, Pegem Akademi Carl Boyer, Matematiğin Tarihi, Doruk Yayınları Florian Cajori, Matematik Tarihi, ODTÜ yayıncılık
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Okuma | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 113 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 |