Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL527 | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğretiminde kullanılabilecek teknolojik araçları tanıma, etkili şekilde kullanma ve öğretim ortamına entegre edebilme
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
1 | Matematik öğretiminde teknoloji kullanımının önemini anlar |
2 | Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı ile ilgili makaleleri takip eder ve okur. |
3 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek geogebra, tinker plots, vustat gibi teknolojik araçları tanır. |
4 | Matematik öğretiminde yer alan teknolojik araçları etkili şekilde kullanır |
5 | Teknolojik araçları etkili şekilde öğretim planına entegre eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Geogebra, Tinker plots, Vustat, NLVM gibi teknolojik araçların tanınmasını ve etkili şekilde öğrenme-öğretme ortamında kullanılmasına yönelik faaliyetleri içerir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminde teknolojik araçların kullanımının önemi ve gerekliliği | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek teknolojik araçlar nelerdir? Fonksiyonları nelerdir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 3 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 4 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 5 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Tinker plots tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Tinker plots tanıtımı ve kullanımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Vustat tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Vustat kullanımı ve tanıtımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | NLVM sanal öğrenme kütüphanesinin tanıtımı ve kullanımı | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Matematik öğretimi teknolojik araçlarla nasıl gerçekleştirilir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Matematik öğretimi teknolojik araçlarla nasıl gerçekleştirilir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Akgündüz, D., & Doçent, İ. A. Ü. E. F. (2019). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Öğrenme Modelleri ve Yöntemler. Devrim Akgündüz (Ed). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, 1-23.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |