| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MVFMYL527 | MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğretiminde kullanılabilecek teknolojik araçları tanıma, etkili şekilde kullanma ve öğretim ortamına entegre edebilme
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
| 1 | Matematik öğretiminde teknoloji kullanımının önemini anlar |
| 2 | Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı ile ilgili makaleleri takip eder ve okur. |
| 3 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek geogebra, tinker plots, vustat gibi teknolojik araçları tanır. |
| 4 | Matematik öğretiminde yer alan teknolojik araçları etkili şekilde kullanır |
| 5 | Teknolojik araçları etkili şekilde öğretim planına entegre eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Geogebra, Tinker plots, Vustat, NLVM gibi teknolojik araçların tanınmasını ve etkili şekilde öğrenme-öğretme ortamında kullanılmasına yönelik faaliyetleri içerir
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminde teknolojik araçların kullanımının önemi ve gerekliliği | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 2 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek teknolojik araçlar nelerdir? Fonksiyonları nelerdir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 3 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 4 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 5 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 3 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 6 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 4 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 7 | Geogebra tanıtımı ve kullanımı 5 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 8 | Tinker plots tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 9 | Tinker plots tanıtımı ve kullanımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 10 | Vustat tanıtımı ve kullanımı 1 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 11 | Vustat kullanımı ve tanıtımı 2 | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 12 | NLVM sanal öğrenme kütüphanesinin tanıtımı ve kullanımı | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 13 | Matematik öğretimi teknolojik araçlarla nasıl gerçekleştirilir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 14 | Matematik öğretimi teknolojik araçlarla nasıl gerçekleştirilir? | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Akgündüz, D., & Doçent, İ. A. Ü. E. F. (2019). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Öğrenme Modelleri ve Yöntemler. Devrim Akgündüz (Ed). Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, 1-23.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 |