GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL514 EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, karma araştırma yöntemine dayalı bir araştırmayı doğru olarak desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır


Bölüm Öğretim Üyeleri


1 Eğitim araştırmalarına yön veren paradigmaları kavrar
2 Nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini karşılaştırır
3 Karma araştırma yönteminin tarihi temellerini kavrar
4 Karma araştırma metodolojisini kavrar
5 Karma araştırma desenlerine uygun araştırma tasarımları yapar
6 Karma araştırma yöntemine dayalı bilimsel bir araştırmanın planlama, uygulama, analiz ve raporlama süreçlerini bilir ve uygular

Birinci Öğretim


-


-


Bu dersin içeriğini, Karma araştırma yönteminin doğası; karma araştırma yönteminin felsefi, kuramsal, tarihi temelleri; başlıca karma yöntem desenleri; karma yöntemde akademik yazma ilkeleri oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Karma Araştırma Yönteminin Doğası, Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Karma Yöntem Araştırma Desenleri, Karma araştırma yöntemine dayalı bilimsel bir araştırma planlama Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Açımlayıcı Sıralı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Açımlayıcı Sıralı Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Keşfedici Sıralı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Keşfedici Sıralı Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Yakınsak Paralel Desen, Akademik Yazma İlkeleri Yakınsak Paralel Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 İç İçe Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, İç İçe Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Dönüştürücü Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, İç İçe Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Çok Aşamalı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Çok Aşamalı Karma Desende Araştırma tasarım çalışmaları Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Ders ile ilgili bilimsel araştırmalar yapılması ve sunulması Anlatım Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ. Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2018). Designing and Conducting Mixed Method Research, 3.Baskı, CA: SagePublications, Thousand Oaks. Gunbayi,I.(2020).Action research as a mixed methods research: Definition, philosophy, types, process, political and ethical issues and pros and cons.Journal of Mixed Methods Studies,Issue 2,16-25 Gunbayi,Ilhan.(2020).Knowledge-constitutive interests and social paradigms in guiding mixed meth-ods research (MMR).Journal of Mixed Methods Studies,Issue1,44-56 Gunbayi,I.(2020).Systematic curriculum and instructional development for a mixed methods re-search: SCID-MMR.Journal of Mixed MethodsStudies,Issue1,1-27 Ivankova, N.V. (2022). Eylem Araştırmasında Karma Yöntem Uygulamaları: Yöntemden Topluluk Eylemine. 1. Baskı, (Çev Ed: İ.Günbayı ve E. Karabağ), Ankara: Vizetek yaınları Johnson, R. B. ve Onwuegbuzie, A. J. (2004). “Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time HasCome”, Educational Researcher, 33/7, 14–26 Johnson, R. B. ve Onwuegbuzie, A. J. (2007). “Toward a Definition of Mixed Methods Research”, Journal of MixedMethods Research, 1/2, 112–133. Lieberman, E. S. (2005). “Nested Analysis as a Mixed-Method Strategy for Comparative Research”, The AmericanPolitical Science Review, 99/3, 435–452. Morse, J. M. (1991). Approaches to qualitative-quantitative methodological triangula-tion. Nursing Research, 40, 120-123. Morse, J. M., & Niehaus, L. (2009). Mixed methods design: Principles and procedures. Walnut Creek, CA: Left Coast Press. Onwuegbuzie, A.J. , & Johnson, R.B. (2006). “The validity issue in mixed research”, Research in the Schools,13/1, 48-63 Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods, 2.Baskı, CA: Sage Publications, Newbury Park Teddlie, C. ve Tashakkori, A. (2009). Foundations of Mixed Methods Research, CA: Sage Publications, ThousandOaks Tashakkori, A. & Teddlie, C. (Eds.). (2010). Handbook of mixed methods in social & behavioral research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek