Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL514 | EĞİTİMDE KARMA METOT ARAŞTIRMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, karma araştırma yöntemine dayalı bir araştırmayı doğru olarak desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır
Bölüm Öğretim Üyeleri
1 | Eğitim araştırmalarına yön veren paradigmaları kavrar |
2 | Nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini karşılaştırır |
3 | Karma araştırma yönteminin tarihi temellerini kavrar |
4 | Karma araştırma metodolojisini kavrar |
5 | Karma araştırma desenlerine uygun araştırma tasarımları yapar |
6 | Karma araştırma yöntemine dayalı bilimsel bir araştırmanın planlama, uygulama, analiz ve raporlama süreçlerini bilir ve uygular |
Birinci Öğretim
-
-
Bu dersin içeriğini, Karma araştırma yönteminin doğası; karma araştırma yönteminin felsefi, kuramsal, tarihi temelleri; başlıca karma yöntem desenleri; karma yöntemde akademik yazma ilkeleri oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Kavramlar | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Karma Araştırma Yönteminin Doğası, Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Karma Yöntem Araştırma Desenleri, Karma araştırma yöntemine dayalı bilimsel bir araştırma planlama | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Açımlayıcı Sıralı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Açımlayıcı Sıralı Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Keşfedici Sıralı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Keşfedici Sıralı Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Yakınsak Paralel Desen, Akademik Yazma İlkeleri Yakınsak Paralel Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | İç İçe Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, İç İçe Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Dönüştürücü Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, İç İçe Karma Desende Araştırma Tasarım Çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Çok Aşamalı Karma Desen, Akademik Yazma İlkeleri, Çok Aşamalı Karma Desende Araştırma tasarım çalışmaları | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Karma araştırma yöntemine dayalı planlanan bilimsel bir araştırmanın uygulanması, analizi ve raporlama | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Ders ile ilgili bilimsel araştırmalar yapılması ve sunulması | Anlatım | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ. Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2018). Designing and Conducting Mixed Method Research, 3.Baskı, CA: SagePublications, Thousand Oaks. Gunbayi,I.(2020).Action research as a mixed methods research: Definition, philosophy, types, process, political and ethical issues and pros and cons.Journal of Mixed Methods Studies,Issue 2,16-25 Gunbayi,Ilhan.(2020).Knowledge-constitutive interests and social paradigms in guiding mixed meth-ods research (MMR).Journal of Mixed Methods Studies,Issue1,44-56 Gunbayi,I.(2020).Systematic curriculum and instructional development for a mixed methods re-search: SCID-MMR.Journal of Mixed MethodsStudies,Issue1,1-27 Ivankova, N.V. (2022). Eylem Araştırmasında Karma Yöntem Uygulamaları: Yöntemden Topluluk Eylemine. 1. Baskı, (Çev Ed: İ.Günbayı ve E. Karabağ), Ankara: Vizetek yaınları Johnson, R. B. ve Onwuegbuzie, A. J. (2004). “Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time HasCome”, Educational Researcher, 33/7, 14–26 Johnson, R. B. ve Onwuegbuzie, A. J. (2007). “Toward a Definition of Mixed Methods Research”, Journal of MixedMethods Research, 1/2, 112–133. Lieberman, E. S. (2005). “Nested Analysis as a Mixed-Method Strategy for Comparative Research”, The AmericanPolitical Science Review, 99/3, 435–452. Morse, J. M. (1991). Approaches to qualitative-quantitative methodological triangula-tion. Nursing Research, 40, 120-123. Morse, J. M., & Niehaus, L. (2009). Mixed methods design: Principles and procedures. Walnut Creek, CA: Left Coast Press. Onwuegbuzie, A.J. , & Johnson, R.B. (2006). “The validity issue in mixed research”, Research in the Schools,13/1, 48-63 Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods, 2.Baskı, CA: Sage Publications, Newbury Park Teddlie, C. ve Tashakkori, A. (2009). Foundations of Mixed Methods Research, CA: Sage Publications, ThousandOaks Tashakkori, A. & Teddlie, C. (Eds.). (2010). Handbook of mixed methods in social & behavioral research (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 |