Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL515 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİK PERSPEKTİFLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik öğrenme ve öğretme konusunda teorik yaklaşımları bilmek, bunları eğitim sürecinde öğrenci için matematik eğitiminde kullanabilmek ve teorilerin mantıksal yapısına hakim olmak
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Matematik eğitiminde teorileri bilir açıklamalar yapar |
2 | Teoriler ve alt yapılarını kavrar, ifade eder. |
3 | Matematiksel teorilerin önemi ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur ve açıklamalar yapar |
4 | Matematiksel kavramların kökenini bilecek ve ortaya çıkış süreçlerini ifade edebilecektir. |
5 | Araştırmalarında matematik eğitimindeki teorilerden faydalanır ve bu teoriler üzerinde araştırmalar yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme teorileri. Kavramların öğretimi Matematik eğitiminde teoriler ve yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | APOS Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Sezgisel Kural Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Zoltan Dienes’in Matematik Öğrenme Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | RBC Soyutlama Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Matematik Öğretimi İçin Dörtlü Bilgi Modeli | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Piaget'nin öğrenme ve aritmetik teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Üçlü kodlama teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Piaget'nin bilişsel gelişim kuramı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | İşlemsel ve Yapısal Kavrayış Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Kavramsal ve İşlemsel Anlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | İlişkilendirme Becerisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Didaktik durumlar teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Didaktik Dönüşüm Teorisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |