Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL519 | MATEMATİKSEL İSPATLAR VE ANLAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
İspatın matematik eğitimi açısından önemi ve amacı tanıtılmaktadır. Matematik eğitimi alanında ispat konusu üzerine yapılan ulusal ve uluslararası yayınlar incelenmekte ve bu alanda yapılan çalışmaların eğilimleri üzerinde durulmaktadır.
Prof. Dr. Gürsel GÜLER
1 | Tarihsel gelişim süreçlerinde ispatları tanır. |
2 | İspat yöntemlerini tanır. |
3 | Farklı ispat yöntemlerini kullanarak ispatlar yapar. |
4 | İspat şemalarını tanır. |
5 | Görsel ispatlar yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Önerme, Aksiyom, Postulat, Teorem ve İspat kavramlarının tanıtılması, ispatın tarihsel gelişimi, matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemi, ispat yapma yöntemleri, ispat yapmada yaşanan zorluklar, ispat şemaları ve ispat yapmada farklı yaklaşımların tanıtılması üzerinde durulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Önerme, Aksiyom, Postulat | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Teorem ve İspat kavramlarının tanıtılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | İspatın tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | İspat yapma yöntemleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | İspat yapmada yaşanan zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | İspat şemaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | İspat Şemaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | İspat Şemaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Görsel İspatlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Görsel İspatlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | İspat yapmada farklı yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | İspat yapmada farklı yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | İspat yapmada farklı yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Uğurel, I. (2020). Matematiksel İspat ve Öğretimi. Ankara: Anı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 3 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 |
Performans | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |