GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL511 MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleri.


Doç. Dr. Ceylan GÜLER


1 Matematik öğreniminde matematiksel hata , zorluk ve " kavram yanılgısı "olgularını doğru bir şekilde kavrama,
2 Matematik öğreniminde matematiksel hata , zorluk ve " kavram yanılgısı "olgularını doğru bir şekilde kavrama,
3 Matematik öğrenme sürecinde kavram yanılgıları bilgisine ilişkin bilgileri kullanabilme
4 Kavram yanılgıları bilgisini matematiksel ilişkilendirme yapmada kullanabilme
5 Matematiksel kavram yanılgılarını değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematikte temel kavramlar, Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Kavram yanılgısı çeşitleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayı kavramı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayılarda basamak değeri kavramı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Toplama ve çıkarma kavramları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Negatif sayılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Köklü sayılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Kesirler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Oran Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Olasılık Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Cebir Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri.Ankara: Pegem. Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Baki, A. Matematiği Öğretme Bilgisi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Soru-Yanıt 1 25
Takım/Grup Çalışması 1 25
Örnek Vaka İncelemesi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 5 10
Final Sınavı 1 5 5
Soru-Yanıt 8 5 40
Takım/Grup Çalışması 8 5 40
Örnek Vaka İncelemesi 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek