GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL515 MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİK PERSPEKTİFLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik öğrenme ve öğretme konusunda teorik yaklaşımları bilmek, bunları eğitim sürecinde öğrenci için matematik eğitiminde kullanabilmek ve teorilerin mantıksal yapısına hakim olmak


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Matematik eğitiminde teorileri bilir açıklamalar yapar
2 Teoriler ve alt yapılarını kavrar, ifade eder.
3 Matematiksel teorilerin önemi ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur ve açıklamalar yapar
4 Matematiksel kavramların kökenini bilecek ve ortaya çıkış süreçlerini ifade edebilecektir.
5 Araştırmalarında matematik eğitimindeki teorilerden faydalanır ve bu teoriler üzerinde araştırmalar yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme teorileri. Kavramların öğretimi Matematik eğitiminde teoriler ve yaklaşımlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 APOS Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Sezgisel Kural Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Zoltan Dienes’in Matematik Öğrenme Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 RBC Soyutlama Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Matematik Öğretimi İçin Dörtlü Bilgi Modeli Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Piaget'nin öğrenme ve aritmetik teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Üçlü kodlama teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Piaget'nin bilişsel gelişim kuramı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 İşlemsel ve Yapısal Kavrayış Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Kavramsal ve İşlemsel Anlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 İlişkilendirme Becerisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Didaktik durumlar teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Didaktik Dönüşüm Teorisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Gösterme 14 2 28
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek