GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL522 TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Test ve ölçek geliştirme, uyarlama süreçleri ve matematik başarı testi geliştirmeyle ilgili temel bilgiler kazandırmak, test ve madde istatiği analizlerin incelenmesidir.


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Test maddelerinin yazılmasına hangi hususlara dikkat etmesi gerektiğini bilir
2 Ölçeğin ne olduğunu bilir ve çeşitlerini ayırt eder
3 Test ve ölçek geliştirme sürecindeki aşamaları bilir ve uygular
4 Test geliştirme sürecinde kullanılan istatistiksel yöntemleri bilir ve ifade eder
5 Madde istatistiklerini bilir, yorumlar, raporlaştırır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Test geliştirme ve uyarlama süreçleri, matematik başarı testi geliştirme aşamaları, madde yazımında dikkat edilecek hususlar, test uyarlamada dikkat edilecek hususlar, test istatistikleri için yöntemler, madde istatistiği yöntemleri ve madde istatistiğinin yorumlanması, raporlaştırılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Test ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 ölçek ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Test ve ölçek geliştirme basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Test ve ölçek geliştirme basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Test ve ölçek geliştirme basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Başarı testi geliştirme süreci Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Başarı testi geliştirme süreci Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Ölçek uyarlama basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Ölçek uyarlama basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Ölçek uyarlama basamakları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Madde istatistiklerini hakkında bilgi sahibi olma Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Test ve madde istatistiklerini analiz etme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Test ve madde istatistiklerini analiz etme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Test ve madde istatistiklerini analiz etme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Tan, Ş. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme el kitabı. Pegem. Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Gösterme 14 2 28
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 5 4
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek