Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL518 | TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE OLUŞUM SÜREÇLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematikte sıkça kullanılan temel kavramların, anlamları ve dayandıkları matematiksel yapılarla birlikte, bu kavramların ilk kez kimler tarafından ortaya atıldığı, hangi ortamlarda ve koşullarda ortaya çıktığı, zaman içinde nasıl bir gelişim süreci izlediği ve günümüzde nasıl bir yapıya sahip olduğu ele alınmaktadır. Ayrıca, bu kavramların günlük yaşamda hangi anlamlarda kullanıldığı ve belirli yaş gruplarına bu kavramların nasıl ve hangi yöntemlerle tanıtılması gerektiği gibi önemli noktalar da incelenmektedir.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Aksiyomatik sistemlerin ne olduğu bilecek ve açıklayabilecektir. |
2 | Kavram ve sembollerin nasıl öğretileceği bilir ve kendi de fikirler yürütülebilir. |
3 | Temel matematiksel kavram ve fikirlerin günümüzdeki uygulamaları hakkında yorum yapabilecektir. |
4 | Matematiksel kavramların kökenini bilecek ve ortaya çıkış süreçlerini ifade edebilecektir. |
5 | Matematiksel kavramların önemini ve birbirleriyle olan bağlantılarını anlayacak ve bunları araştırmalarında kullanabilecektir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme teorileri. Aksiyomatik sistemler Matematikte resmi ispat yöntemleri ve uygulamaları Kavramların öğretimi Öğretim sembolleri Gerçek hayatta, temel matematiksel kavram ve fikirlerin uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Küme Kavramı ve Gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Sayı Kümeleri ve Gelişim Süreci | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Üslü ve Köklü İfadeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Örüntü ve Dizi Kavramları ve Gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Bağıntı Fonksiyon Kavramları ve Gelişim Süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Modüler Aritmetik ve Gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Mutlak Değer Kavramı ve Kavramın Gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Olasılık Kavramı ve Gelişim Süreci | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Cebirsel İfadeler ve Oluşum Süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Permütasyon Kombinasyon Kavramları ve Gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Ölçme, Birim, Nitelik Kavramları ve Gelişim Süreci | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Oran, orantı ve orantısal düşünme kavramlarının gelişim süreci | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Denklemler Eşitsizlikler ve Gelişim Süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Grafikler ve Oluşum Süreçleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
ELÇİ, A. N., GÜZEL, E. B., GÜNHAN, B. C., & ÇİMEN, E. E. (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara, Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |