Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL531 | FARKLI ÜLKELERİN MATEMATİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Farklı ülkelerdeki matematik derslerinin müfredat, pedagojik yaklaşımlar ve kullanılan ders kitapları açısından karşılaştırılması ve benzer ve farklı yönlerinin öğrenciler tarafından ortaya konulabilecek düzeye gelinmesi
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Öğrencilerin öğrenme süreçlerine ilişkin araştırma makalelerini inceler |
2 | TIMSS ve PISA gibi uluslararası sınavlarda başarı göstermek için gereken matematik becerilerini bilir |
3 | TIMSS ve PISA gibi uluslararası çalışmalarda başarılı olan ülkelerdeki farklı matematik öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır ve zıtlıklarını ortaya koyar. |
4 | TIMSS ve PISA gibi uluslararası çalışmalarda başarılı olan ülkelerdeki matematik öğretimini Türkiye'deki matematik öğretimiyle karşılaştırır ve zıtlıklarını ortaya koyar |
5 | Farklı ülkelerin matematik müfredatlarında ortaya konan baskın bileşenlerini bilir ve bunları eğitim kalitesiyle karşılaştırır. |
6 | Yüksek matematik başarısı gösteren ülkelerin müfredatları ile Türkiye'deki matematik müfredatını karşılaştırır ve araştırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünyanın çeşitli bölgelerindeki matematik dersi müfredatı, pedagojisi ve ders kitaplarının yanı sıra, bu ülkelerdeki öğretmen yeterliliklerinin, bilgilerinin ve eğitimdeki kültürel değerlerin karşılaştırılmasını içermektedir. farklı ülkelerde yer alan programlar, içerikleri karşılaştırılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | TIMSS ve PISA sınavları hakkında bilgi sahibi olunması, Türkiye'nin genel sıralamadaki yerini araştırılması ve tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | TIMSS ve PISA sınavlarında en başarılı olan ülkelerin belirlenmesi ve müfredatları ve ders programlarının ortaya konması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Amerika'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Finlandiya'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Singapur'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Güney Kore'deki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Japonya'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Tayvan'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | İngiltere'deki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Hong Kong'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Rusya'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | İrlanda'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | İtalya'daki matematik eğitiminin ve ders programlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Diğer ülkeler ile Türkiye'deki matematik ders programlarının karşılaştırılması ve benzerlik ve farklılıklarının tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Arseven &Arseven (2020). Türk eğitim sistemi farklı ülkelerle karşılaştırmalı. Ankara: Anı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |