GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL528 TEMEL LİNEER CEBİR KAVRAMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel lineer cebir kavramlarını bilir, tarihsel gelişim sürecinde inceler, bu kavramların ortaokul matematik eğitimindeki yansımalarına hakim olur ve bu kavramları araştırmalarında kullanır


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Temel lineer cebir kavramlarına hakim olur ve kendince ifade eder
2 Lineer cebir dersi için gerekli olan yöntem teknikleri bilir ve uygular
3 Lineer cebir kavramlarının aritmetik ve geometriyle olan ilişkisini bilir
4 Bu kavramların oluşum süreçlerini bilir ve raporlaştırır
5 Lineer cebir kavramlarını araştırmalarında kullanır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kavramların öğretimi Kavramların gelişim süreci Cebire genel bir bakış Cebirin günlük hayattaki yeri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Cebir kavramlarının tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Sayı duyusu ve bileşenleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Matematik öğretiminde cebirin yeri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Öğrencilerin lineer cebir kavramlarına yönelik sayı duyuları ve kavram imajlarının incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Lineer cebir öğretiminde yaşanan zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Lineer cebir kavramlarının birbirleriyle ilişkisi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Lineer cebir öğretiminde farklı yaklaşımlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Öğrencilerin lineer cebir öğrenme süreçlerine bakış Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Lineer cebir öğreniminde yaşanan zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Lineer cebir öğreniminde yaşanan zorluklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Etkili cebir öğretimi için yapılması gerekenlerin tartışılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Etkili cebir öğretimi için yapılması gerekenlerin tartışılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Lineer cebirin günlük hayattaki yansımaları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Lineer cebir hakkındaki araştırmaların incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Erickson, D., Lott, J.W., & Obert, M. (2001). Navigating through algebra: Grades 9-12. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Gösterme 14 2 28
Makale Kritik Etme 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 3 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek