| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MVFMYL528 | TEMEL LİNEER CEBİR KAVRAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel lineer cebir kavramlarını bilir, tarihsel gelişim sürecinde inceler, bu kavramların ortaokul matematik eğitimindeki yansımalarına hakim olur ve bu kavramları araştırmalarında kullanır
Bölüm Öğretim Elemanları
| 1 | Temel lineer cebir kavramlarına hakim olur ve kendince ifade eder |
| 2 | Lineer cebir dersi için gerekli olan yöntem teknikleri bilir ve uygular |
| 3 | Lineer cebir kavramlarının aritmetik ve geometriyle olan ilişkisini bilir |
| 4 | Bu kavramların oluşum süreçlerini bilir ve raporlaştırır |
| 5 | Lineer cebir kavramlarını araştırmalarında kullanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kavramların öğretimi Kavramların gelişim süreci Cebire genel bir bakış Cebirin günlük hayattaki yeri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Cebir kavramlarının tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 2 | Sayı duyusu ve bileşenleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 3 | Matematik öğretiminde cebirin yeri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 4 | Öğrencilerin lineer cebir kavramlarına yönelik sayı duyuları ve kavram imajlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 5 | Lineer cebir öğretiminde yaşanan zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 6 | Lineer cebir kavramlarının birbirleriyle ilişkisi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 7 | Lineer cebir öğretiminde farklı yaklaşımlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 8 | Öğrencilerin lineer cebir öğrenme süreçlerine bakış | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 9 | Lineer cebir öğreniminde yaşanan zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 10 | Lineer cebir öğreniminde yaşanan zorluklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 11 | Etkili cebir öğretimi için yapılması gerekenlerin tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 12 | Etkili cebir öğretimi için yapılması gerekenlerin tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 13 | Lineer cebirin günlük hayattaki yansımaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 14 | Lineer cebir hakkındaki araştırmaların incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Erickson, D., Lott, J.W., & Obert, M. (2001). Navigating through algebra: Grades 9-12. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 2 | 2 |
| Gösterme | 14 | 2 | 28 |
| Makale Kritik Etme | 10 | 5 | 50 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 |