Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL516 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik eğitiminde İngilizce bilmenin öneminin kavratılması ve mesleki dil bilgisi yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | İngilizce temel cümle bilgisini kullanarak, cümleyi ögelerine ayırabilir. |
2 | Matematik eğitiminde İngilizce dilinde yapılmış bir çalışmayı anlar ve özetler |
3 | Matematik eğitimcilerin neden dil bilgisi konusunda kendilerini geliştirmeleri gerektiğini anlar ve raporlaştırır |
4 | Matematik eğitimi alanında İngilizce özet bir çalışma taslağı hazırlar |
5 | Temel matematik eğitimi ifadelerini İngilizce araştırma becerisi kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik eğitiminde yabancı dilin yeri ve önemi Dil yeterliliğinin matematik eğitimine katkıları İngilizce araştırmalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde İngilizce dilinin nerelerde kullanıldığının açıklanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Matematik eğitiminde İngilizcenin önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Temel matematiksel kavramların İngilizce ifade edilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Matematik eğitimi konusunda İngilizce araştırmalar yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Matematik eğitimi konusunda İngilizce araştırmalar yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Matematik eğitimiyle ilgili bir konuda İngilizce sunum yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Matematik eğitimiyle ilgili bir konuda İngilizce sunum yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Matematik eğitiminde dil yeterliliğinin öneminin tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Matematik eğitiminde dil yeterliliğinin öneminin tartışılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Dil yeterliliğine sahip olan bir matematik eğitimcisinin avantajları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Dil yeterliliğine sahip olan bir matematik eğitimcisinin avantajları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Matematik eğitimcileri için dil yeterliliğini geliştirmenin yolları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Matematik eğitiminde mesleki İngilizce konusu ile ilgili araştırmalar yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Matematik eğitiminde mesleki İngilizce konusu ile ilgili araştırmalar yapılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Özal, G. Mesleki Yabancı Dil (Business English). Ankara: Seçkin
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 9 | 5 | 45 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |