GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MVFMYL530 MATEMATİK EĞİTİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslar arası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamada üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metedolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.


Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN


1 Matematiksel kavramların gelişmişi ve ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.
2 Matematik öğrenme ve öğretme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3 Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Matematik eğitimindeki yeni yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Gelişmiş ülkelerin matematik eğitiminde kullandığı yeni yaklaşımlar takip eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi, matematiği öğrenme ve öğretme süreçleri, matematiksel kavramların gelişimi ve ortaya çıkış sürecimatematik eğitiminde yenilikçi öğrenme ve öğretme öğrenme yaklaşımları, gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendlerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematiksel düşünmenin, öğrenme ve öğretimin doğası Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
2 Matematiksel kavramların gelişimi ve ortaya çıkış süreci Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
3 Matematiği öğrenme ve öğretme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
4 Matematik öğretiminin temelleri ve gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
5 Etkili matematik öğretimi ile oluşturulan beceriler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
6 Matematik öğretiminde çoklu temsillerin kullanımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
7 Matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
8 Gerçekçi matematik eğitimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
9 Teknoloji destekli matematik öğretimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
10 Matematik eğitiminde ı̇şbirliğine dayalı öğrenme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
11 Proje tabanlı matematik öğretimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
12 Matematik eğitiminde ters-yüz öğrenme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
13 Sorgulama temelli matematik öğretimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma
14 Gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Makale okuma

Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Öğrenme - Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları (Güley Ekici- Vizetek) Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Melihan Ünlü)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 2 6 12
Rapor Sunma 2 6 12
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek