Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MVFMYL511 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI VE GİDERİLMESİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleri.
Doç. Dr. Ceylan ŞEN
1 | Matematik öğreniminde matematiksel hata , zorluk ve " kavram yanılgısı "olgularını doğru bir şekilde kavrama, |
2 | Matematik öğreniminde matematiksel hata , zorluk ve " kavram yanılgısı "olgularını doğru bir şekilde kavrama, |
3 | Matematik öğrenme sürecinde kavram yanılgıları bilgisine ilişkin bilgileri kullanabilme |
4 | Kavram yanılgıları bilgisini matematiksel ilişkilendirme yapmada kullanabilme |
5 | Matematiksel kavram yanılgılarını değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematikte temel kavramlar, Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Kavram yanılgısı çeşitleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayı kavramı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Sayılarda basamak değeri kavramı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Toplama ve çıkarma kavramları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Negatif sayılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Köklü sayılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Kesirler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Oran | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Olasılık | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar: Cebir | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri.Ankara: Pegem. Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Baki, A. Matematiği Öğretme Bilgisi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Soru-Yanıt | 1 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Soru-Yanıt | 8 | 5 | 40 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 5 | 40 |
Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |