Çocuk Gelişimi Programı (NÖ) 2011-2012 eğitim öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO Sağlık Bakım Hizmetleri bünyesinde kurulmuştur. 2012-2013 Akademik yılı içerisinde İkinci Öğretim Programı açılmıştır. 2021-2022 akademik yılı için Çocuk Gelişimi (U.Ö) programlarına öğrenci alımı yapılmıştır. Şu an Çocuk Gelişimi programının Normal Öğretim kontenjanı:80, İkinci Öğretim kontenjanı:60, Uzaktan Öğretim kontenjan:100’dür. Bölümde 1 Dr. Öğretim Üyesi, 3 Öğretim Görevlisi bulunmaktadır.
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Çocuk Gelişimi Proğramı"alanında önlisans Diploması" alırlar.
Önlisans
Bu programa kabul ve kayıt şartları Türk Yükseköğretim Mevzuatı kapsamında yapılmaktadır. Programa meslek lisesi alan mezunu öğrenciler sınavsız olarak program kontenjanı dahilinde kabul edilirler. Boş kontenjanlara standart lise mezunları Yükseköğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yükseköğretime Giriş Sistemi ile aynıdır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Çocuk Gelişimi programı, okul öncesi eğitimi ve çocuk gelişimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip etkili yardımcı personel yetiştirmek amacıyla düzenlenmiş bir program yürütmektedir. Program, çocuk gelişimi ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre de ders seçme imkanı sunulmaktadır. Böylece, Çocuk Gelişimi Programı, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla 0-6 yaş dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak gerekli eğitimi verebilecek ve mesleki gelişimini devam ettirebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmektedir.
1 | 0-18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların; fiziksel, bilişsel ve sosyal duygusal gelişim alanlarına ilişkin yeterli bilgi ve beceriye sahip |
2 | Çocukların sağlıklı ve dengeli gelişimini destekleyecek yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilecek |
3 | Aileleri ve toplumu çocuğun sağlıklı gelişimi, eğitimi, barınması ve korunması konusunda bilgilendirecek nitelikte etkili iletişim becerileri geliştirebilecek |
4 | Alana ilişkin güncel yaklaşımları takip ederek kendini sürekli yenileyen, özgür ve yaratıcı fikirlerle mesleğinin gelişmesine katkıda bulunabilecek |
5 | Mesleğini, toplumun millî, manevi ve kültürel değerleri ile birlikte ulusal ve uluslararası düzeydeki etik kuralları dikkate alarak yapacak |
Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda MEB'e ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı kurum ve kuruluşlara atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda, kreşlerde, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik rehabilitasyon ve özel eğitim kurumlarında da görev yapabilirler.
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı olan meslek yüksekokul mezunları aşağıda belirtilen lisans programlarında eğitimlerine devam edebilirler: Çocuk Gelişimi Okul Öncesi Öğretmenliği Özel Eğitim Öğretmenliği Sağlık Yönetimi Sosyal Hizmet
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Tam Zamanlı
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Yasemin İBİŞ Tel: (0354)212 11 90-7128(Dahili)
Akademik Kadro: Çocuk Gelişimi Programında 1 Dr. Öğretim Üyesi, 3 Öğretim Görevlisi bulunmaktadır. Fiziksel Olanaklar: Programa ait yaklaşık 120 öğrenci kapasiteli Drama Salonu (Drama Salonunda kullanılmak üzere farklı eğitim materyallerini barındıran Materyal Deposu) Bir Çocuk Bir Dünya Öğrenci Kulübü: Çocuk Gelişimi Pr. öğrencilerinin oluşturuğu ve çocuk gelişimi alanında oluşturulan etkinliklerle bireysel gelişimleri ve toplumsal katkıyı ön plana çıkaran öğrenci kulübü
1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. |
2 | Farklı ülkelerdeki çocuk gelişimi uygulamalarını bilir. |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerinin giderilmesine ilişkin uygulama yapar |
4 | Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir |
5 | Çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal duygusal gelişim alanlarını dikkate alarak özgün etkinlik planları oluşturur |
6 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında yeterli bilgi seviyesiyle gereken ilk müdahaleleri yapar |
7 | Çocukların gelişim düzeylerini dikkate alarak öğretim materyalleri kullanır ve tasarlar |
8 | Çocuk araştırmalarına katılım sağlamaya istekli ve gönüllü olur ve sorumluluk alır |
9 | Çocuk gelişimi alanındaki yeterliliğini artırmaya yönelik ulusal ve uluslararası eğitim programlarına katılır |
10 | Çocuk Gelişimi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izleyerek kendini geliştirir |
11 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar |
12 | Çocuk gelişimi alanında bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışmasına yönelik tutum geliştirir |
13 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGL111 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
CGL112 | Türkçe | ÖZEL EĞİTİM I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
CGL113 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
CGL114 | Türkçe | ÇOCUK VE OYUN | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
CGL115 | Türkçe | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
CGL116 | Türkçe | AİLE EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
CGL117 | Türkçe | ÇOCUK VE MÜZİK | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | |
ISG001 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 17 | 3 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
CGL121 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
CGL122 | Türkçe | ÇOCUK VE DRAMA | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
CGL123 | Türkçe | ÖZEL EĞİTİM II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
CGL124 | Türkçe | ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
CGL125 | Türkçe | ÇOCUK BESLENMESİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
CGL126 | Türkçe | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
CGL127 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
Toplam | 17 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 11 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 8 | ||||
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AU001 | Türkçe | ALAN UYGULAMALARI I | Seçmeli | 2 | 5 | - | 9 | |
AU002 | Türkçe | ALAN UYGULAMALARI II | Seçmeli | 2 | 5 | - | 9 | |
CGL701 | Türkçe | ÇOCUK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL702 | Türkçe | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL703 | Türkçe | KURUM YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL704 | Türkçe | TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL705 | Türkçe | ÇOCUK VE MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL706 | Türkçe | ÇOCUK VE ZEKÂ OYUNLARI | Seçmeli | 1 | 1 | - | 3 | |
CGL707 | Türkçe | DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL708 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL709 | Türkçe | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL710 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL711 | Türkçe | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL712 | Türkçe | ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL713 | Türkçe | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL714 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
CGL715 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL716 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL717 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİN EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL718 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
CGL719 | Türkçe | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli | 1 | 2 | - | 4 | |
CGL720 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE REHBERLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL721 | Türkçe | ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ | Seçmeli | 1 | 1 | - | 5 | |
CGL722 | Türkçe | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL723 | Türkçe | DRAMA İLE ÖĞRETİM | Seçmeli | 1 | 1 | - | 5 | |
CGL724 | Türkçe | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL725 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL726 | Türkçe | HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL727 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL728 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL729 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL730 | Türkçe | OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL731 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL732 | Türkçe | SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME | Seçmeli | 1 | 2 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MSE001 | Türkçe | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AU001 | Türkçe | ALAN UYGULAMALARI I | Seçmeli | 2 | 5 | - | 9 | |
AU002 | Türkçe | ALAN UYGULAMALARI II | Seçmeli | 2 | 5 | - | 9 | |
CGL701 | Türkçe | ÇOCUK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL702 | Türkçe | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL703 | Türkçe | KURUM YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL704 | Türkçe | TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
CGL705 | Türkçe | ÇOCUK VE MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL706 | Türkçe | ÇOCUK VE ZEKÂ OYUNLARI | Seçmeli | 1 | 1 | - | 3 | |
CGL707 | Türkçe | DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL708 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL709 | Türkçe | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
CGL710 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL711 | Türkçe | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL712 | Türkçe | ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL713 | Türkçe | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL714 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
CGL715 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL716 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL717 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİN EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL718 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
CGL719 | Türkçe | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli | 1 | 2 | - | 4 | |
CGL720 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE REHBERLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
CGL721 | Türkçe | ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ | Seçmeli | 1 | 1 | - | 5 | |
CGL722 | Türkçe | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL723 | Türkçe | DRAMA İLE ÖĞRETİM | Seçmeli | 1 | 1 | - | 5 | |
CGL724 | Türkçe | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL725 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL726 | Türkçe | HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL727 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL728 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL729 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL730 | Türkçe | OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
CGL731 | Türkçe | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
CGL732 | Türkçe | SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME | Seçmeli | 1 | 2 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MSE001 | Türkçe | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |