| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL714 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını yapar, önemini açıklar. |
| 2 | Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini bilir. |
| 3 | Matematik eğitimini ve önemini açıklar. |
| 4 | Matematik programlarını bilir. |
| 5 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma kavramlarını açıklar. |
| 6 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları ile semboller, işlemler, geometri, mekânda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık kavramlarını bilir. |
| 7 | Matematik etkinliklerini planlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi | ||
| 2 | Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri | ||
| 3 | Matematik eğitimi ve oyun | ||
| 4 | Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) | ||
| 5 | Temel matematiksel kavramlarının kazanılması | ||
| 6 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | ||
| 7 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | ||
| 8 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | ||
| 9 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları | ||
| 10 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları | ||
| 11 | Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | ||
| 12 | Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | ||
| 13 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | ||
| 14 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi (Dr. Burcu DURMAZ) Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi (Berrin AKMAN) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitim (Yaşare AKTAŞ ARNAS)
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Quiz | 2 | 60 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 106 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 7 | 4 | 5 | 4 |