| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL717 | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığının, nasıl anlatılması gerektiğinin öğretilmesi ve bazı dini kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazandırılması hedeflenmektedir.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
| 1 | Erken çocuklukta dini ve ahlaki düşüncenin gelişimini öğrenir |
| 2 | Erken çocuklukta dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımları bilir ve değerlendirir. |
| 3 | Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığını bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.) |
| 4 | Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl anlatılması gerektiğini bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.) |
| 5 | Erken çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk döneminin genel özellikleri, erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri, erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları, erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi ve eğitimi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminin genel özellikleri | Beyin fırtınası | |
| 2 | Erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri | Beyin fırtınası | |
| 3 | Erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları | Beyin fırtınası | |
| 4 | Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi | Beyin fırtınası | |
| 5 | Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi | Beyin fırtınası | |
| 6 | Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler | Beyin fırtınası | |
| 7 | Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler | Beyin fırtınası | |
| 8 | Çocukta ahlaki gelişim | Beyin fırtınası | |
| 9 | Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.) | Beyin fırtınası | |
| 10 | Çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi | Beyin fırtınası | |
| 11 | Çocuğun din eğitiminde anne baba rolleri | Beyin fırtınası | |
| 12 | Türkiye’de çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi | Beyin fırtınası | |
| 13 | Muhtelif ülkelerde çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi | Beyin fırtınası | |
| 14 | Waldorf ve Montessori yaklaşımlarında din eğitimi |
1. Oruç, C. (2015). Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yay. 2. Tosun, C. (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yay. 3. Temel, F. (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yay. 4. Dinçer, S. (2018). Değişen Dünyada Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yay.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Quiz | 3 | 40 |
| Tartışma | 1 | 10 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |