GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL717 ERKEN ÇOCUKLUKTA DİN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığının, nasıl anlatılması gerektiğinin öğretilmesi ve bazı dini kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazandırılması hedeflenmektedir.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Erken çocuklukta dini ve ahlaki düşüncenin gelişimini öğrenir
2 Erken çocuklukta dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımları bilir ve değerlendirir.
3 Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığını bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.)
4 Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl anlatılması gerektiğini bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.)
5 Erken çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminin genel özellikleri, erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri, erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları, erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi ve eğitimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminin genel özellikleri Beyin fırtınası
2 Erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri Beyin fırtınası
3 Erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları Beyin fırtınası
4 Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi Beyin fırtınası
5 Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi Beyin fırtınası
6 Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler Beyin fırtınası
7 Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler Beyin fırtınası
8 Çocukta ahlaki gelişim Beyin fırtınası
9 Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.) Beyin fırtınası
10 Çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi Beyin fırtınası
11 Çocuğun din eğitiminde anne baba rolleri Beyin fırtınası
12 Türkiye’de çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi Beyin fırtınası
13 Muhtelif ülkelerde çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi Beyin fırtınası
14 Waldorf ve Montessori yaklaşımlarında din eğitimi

1. Oruç, C. (2015). Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yay. 2. Tosun, C. (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yay. 3. Temel, F. (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yay. 4. Dinçer, S. (2018). Değişen Dünyada Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 3 40
Tartışma 1 10
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 2 2 4
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek