Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL720 | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE REHBERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir. |
2 | Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir. |
3 | Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, sorumluluk ve görevlerini bilir. |
4 | Bireyi tanıma tekniklerini bilir. |
5 | Okul öncesi dönemde rehberlik programının amaçlarını, yeterlik alanlarını, kazanımları ve açıklamalarını bilir. |
6 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
-
-
Eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; rehberlik ve psikolojik danışmada başlıca hizmet türleri; okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, kişisel rehberlik ve psikolojik danışma, bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | ||
2 | Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri, amacı ve kapsamı | ||
3 | Rehberlik ilkeleri | ||
4 | Eğitim sürecinde kişisel rehberlik hizmetler | ||
5 | Eğitim sürecinde eğitsel rehberlik hizmetleri | ||
6 | Mesleki gelişim kuramları | ||
7 | Eğitim sürecinde mesleki rehberlik hizmetleri | ||
8 | Bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri | ||
9 | Test dışı teknikler | ||
10 | Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi | ||
11 | Okul öncesi dönemde rehberlik programı, amaçları, yeterlik alanları, kazanımları ve açıklamaları | ||
12 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama | ||
13 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama | ||
14 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama |
1. Yeşilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. 2. Demircioğlu, H. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 40 |
Tartışma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |