| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL709 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Risk altındaki çocukları, risk nedenleri ve alınabilecek önlemleri ortaya koymak bu ders kapsamında amaçlanmaktadır.
İlgili akademik personel
| 1 | Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir |
| 2 | Şiddet, travma, boşanma, istismar, madde bağımlılığı, ebeveyn kaybı gibi risk durumları ile ilgili bir anlayış geliştirir. |
| 3 | Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkılabileceğini kavrar |
| 4 | Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları konusunda anlayış oluşturur |
| 5 | Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin araştırmalar tasarlar ve yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Dezavantajlı ve risk altındaki çocuklar kimlerdir? nasıl tespit edilir? Riskli davranışlar nedir? Nedenler, riskli davranışlar ve sonuçları sorunun gelişim sürecine etkisine ilişkin bilgiler vermektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Risk altındaki çocuklara genel bakış | Beyin fırtınası | |
| 2 | Risk oluşturan etmenler, dünyadaki ve ülkemizdeki risk altındaki çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 3 | Özel gereksinimli çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 5 | Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 6 | Göç eden ve sığınmacı çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 7 | Parçalanmış aile çocukları | Beyin fırtınası | |
| 8 | Sokakta çalışan ve yaşayan çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 9 | Suç işleyen ve suça sürüklenen çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 10 | Sağlık sorunları olan çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 11 | Doğal afet mağduru çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 12 | İhmal ve istismara uğramış çocuklar | Beyin fırtınası | |
| 13 | Bağımlılık ve çocuk | Beyin fırtınası | |
| 14 | Çocuk yaşta evlilik | Beyin fırtınası |
1. Seçer, Z. (Ed.). (2018). Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Eğiten Kitap. 2. Gülay Ogelman, H.(Ed.). (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap. 3. Güngör, M. (2013). “Risk Altındaki Çocukların Aile Yapıları ve Suça Yönelimleri (Mersin İli Örneği).” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2):421-434. 4. Yaman, Y. (2018). İstismar ve İhmale Uğrayan Çocuklar ve Eğitimleri. Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri (249-277). Ankara: Eğiten Kitap
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Tartışma | 1 | 15 |
| Ev Ödevi | 1 | 15 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 63 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |