Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL726 | HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Hasta çocukların eğitim sürecinin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda yeterlilik kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını tanımlar. |
2 | Hastanede yatan çocukların çocuk-aile-personel etkileşimini anlatır. |
3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. |
4 | Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmasını anlatır. |
5 | Hastanede oyun ve önemini tanımlar. |
6 | Hastanede yatan çocukların haklarını kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hastanede yatan çocukların gelişim dönemlerini dikkate alarak; hasta çocukların oyunları, sağlık süreçlerinde eğitimleri ve haklarına ilişkin bilgilerden oluşmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hasta çocukların eğitiminin amacı ve önemi | ||
2 | Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri | ||
3 | Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri | ||
4 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları | ||
5 | Çocuğun hastalık teşhis süreci | ||
6 | Çocuk-aile-hastane personeli etkileşimi | ||
7 | Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Hastane okulları | ||
10 | Hastane ziyaretleri, eve dönüş konusunda yapılacaklar | ||
11 | Hastanede yatan çocukların hakları | ||
12 | Hastanede oyun | ||
13 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları | ||
14 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Komisyon (2015). Hasta Çocukların Gelişimi Ve Eğitimi, Komisyon. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yücel Elitez, D. (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları & İlkyardım. Ankara: Eğiten Kitap Gülay Ogelman, H. (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap Karabulut, R. (2020). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap: Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 |