| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL726 | HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Hasta çocukların eğitim sürecinin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda yeterlilik kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
| 1 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını tanımlar. |
| 2 | Hastanede yatan çocukların çocuk-aile-personel etkileşimini anlatır. |
| 3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. |
| 4 | Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmasını anlatır. |
| 5 | Hastanede oyun ve önemini tanımlar. |
| 6 | Hastanede yatan çocukların haklarını kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hastanede yatan çocukların gelişim dönemlerini dikkate alarak; hasta çocukların oyunları, sağlık süreçlerinde eğitimleri ve haklarına ilişkin bilgilerden oluşmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Hasta çocukların eğitiminin amacı ve önemi | ||
| 2 | Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri | ||
| 3 | Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri | ||
| 4 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları | ||
| 5 | Çocuğun hastalık teşhis süreci | ||
| 6 | Çocuk-aile-hastane personeli etkileşimi | ||
| 7 | Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması | ||
| 8 | Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması | ||
| 9 | Hastane okulları | ||
| 10 | Hastane ziyaretleri, eve dönüş konusunda yapılacaklar | ||
| 11 | Hastanede yatan çocukların hakları | ||
| 12 | Hastanede oyun | ||
| 13 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları | ||
| 14 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Komisyon (2015). Hasta Çocukların Gelişimi Ve Eğitimi, Komisyon. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yücel Elitez, D. (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları & İlkyardım. Ankara: Eğiten Kitap Gülay Ogelman, H. (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap Karabulut, R. (2020). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap: Ankara
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 6 |