Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL718 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste erken çocukluk döneminde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olunması amaçlanmaktadır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar. |
2 | Bilimsel süreç becerilerinin önemini açıklar. |
3 | Çocuklarda bilimsel süreç becerilerini geliştirme yollarını açıklar. |
4 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar. |
5 | Erken çocukluk döneminde fen konularını kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır. |
6 | Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular. |
7 | Fen etkinliklerini değerlendirme becerisini kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi | ||
2 | Fen eğitiminde ilke ve standartlar | ||
3 | Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünme becerileri | ||
4 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | ||
5 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | ||
6 | Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi | ||
7 | Temel fen eğitimi kavramları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) | ||
10 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) | ||
11 | Fen etkinlikleri planlama | ||
12 | Fen etkinlikleri planlama | ||
13 | Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme | ||
14 | Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme |
1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. 2. Arnas Y. (2009). Fen ve Matematik Öğreniyorum. İst. Morpa Yay. 3. Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay. 4. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
Rapor Sunma | 12 | 1 | 12 |
Proje Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 7 |