Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL705 | ÇOCUK VE MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların müze eğitimi konusunda bilgilendirilmesi, farkındalık yaratılmasına ve onlara aktif/sanal müze gezi uygulamasını bilmesine ve kullanmasına imkan tanımaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlisi
1 | Müze kavramı ve özelliklerini, müzelerin işlevleri ve müze türlerini bilir. |
2 | Türkiye’de müzeciliğin gelişimi açıklar. |
3 | Dünyada müzeciliğin tarihini açıklar. |
4 | Aktif / sanal müze gezi uygulamasını bilir ve kullanır |
5 | Çocuk müzeleri hakkında bilgiye sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müze kavramı ve özellikleri; müzelerin işlevleri; müze türleri; Türkiye’de müzeciliğin gelişimi; Dünyada müzeciliği tarihi; müze ve eğitim; müzede öğretim yöntem ve teknikleri; müze eğitimi örnek çalışmalar; müzenin çocuk için önemi; çocuk müzeleri; müze ziyaret süreci; müze gezisi planlama; aktif / sanal müze gezi uygulaması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Beyin fırtınası | |
2 | Müze kavramı ve özellikleri | Beyin fırtınası | |
3 | Müzelerin işlevleri | Beyin fırtınası | |
4 | Müze türleri | Beyin fırtınası | |
5 | Türkiye’de müzeciliğin gelişimi | Beyin fırtınası | |
6 | Dünyada müzeciliğin tarihi | Beyin fırtınası | |
7 | Müze ve eğitim | Beyin fırtınası | |
8 | Müzede öğretim yöntem ve teknikleri | Beyin fırtınası | |
9 | Müze kültür, sanat, tarih ilişkisi | Beyin fırtınası | |
10 | Müzenin çocuk için önemi | Beyin fırtınası | |
11 | Çocuk müzeleri | Beyin fırtınası | |
12 | Müze ziyaret süreci | Beyin fırtınası | |
13 | Müze gezisi planlama | Beyin fırtınası | |
14 | Aktif / sanal müze gezi uygulaması | Beyin fırtınası |
Milli Eğitim Bakanlığı Müze Eğitimi Öğretmen Kitabı. 2019. UNICEF Müze Eğitimi Kitabı. 2010. Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Bekir ONUR, 2008. Müze Eğitimi ve Yaratıcı Drama Uygulamaları, Necdet AYKAÇ, Ceren GÜRENÖZ, Murtaza AYKAÇ, PEGEM, 2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Tartışma | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |