Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL711 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Çocuğu tanımanın önemini açıklar. |
2 | Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar |
3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. |
4 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular. |
5 | Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir. |
6 | Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır |
Birinci Öğretim
[Yok]
Erken çocukluk döneminde olan çocukları her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri; çocuğun psikolojik durumu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması yorumlanması hakkında bilgi vermeyi içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın amacı ve önemi | ||
2 | Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma | ||
3 | Çocukları tanıma ilkeleri | ||
4 | Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler | ||
5 | Gözlem tekniği | ||
6 | Anekdot ve projektif teknikler | ||
7 | Görüşme | ||
8 | Görüşme | ||
9 | Anket | ||
10 | Ev ziyaretleri | ||
11 | Gelişimsel değerlendirme ölçekleri | ||
12 | Oyun temelli tanıma ve değerlendirme | ||
13 | Çocukları resim yoluyla tanıma | ||
14 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama | ||
15 | Final Sınavı |
1. Kumtepe, A.T. (Ed.) (2016). Çocukları tanıma ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 2. Önder, A. (Ed.). (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. (4. Baskı). Eğiten Kitap. 3. Yıldırım, G. ve Özyılmaz, G. (Ed.) (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme.(1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 35 |
Tartışma | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 1 |