GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL711 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans



Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Çocuğu tanımanın önemini açıklar.
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
4 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
5 Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir.
6 Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır

Birinci Öğretim



[Yok]


Erken çocukluk döneminde olan çocukları her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri; çocuğun psikolojik durumu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması yorumlanması hakkında bilgi vermeyi içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bireyi tanımanın amacı ve önemi
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma
3 Çocukları tanıma ilkeleri
4 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler
5 Gözlem tekniği
6 Anekdot ve projektif teknikler
7 Görüşme
8 Görüşme
9 Anket
10 Ev ziyaretleri
11 Gelişimsel değerlendirme ölçekleri
12 Oyun temelli tanıma ve değerlendirme
13 Çocukları resim yoluyla tanıma
14 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama
15 Final Sınavı

1. Kumtepe, A.T. (Ed.) (2016). Çocukları tanıma ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 2. Önder, A. (Ed.). (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. (4. Baskı). Eğiten Kitap. 3. Yıldırım, G. ve Özyılmaz, G. (Ed.) (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme.(1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 35
Tartışma 1 30
Ev Ödevi 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 1 5
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek