Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL724 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Eğitim sosyolojisi dersinin amacı, eğitimle toplum arasındaki ilişkiyi tarihi ve sosyolojik bir açıdan ele alarak bir toplumsal kurum olarak eğitim kurumunun işlevleri, farklı teorik yaklaşımlar açısından ele alınarak bu konuda öğrencilere belirli bir bilgi birikimi ve bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecektir. |
2 | Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar. |
3 | Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır. |
4 | Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir. |
5 | Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim-öğretim sürecini etkileyen faktörler, eğitim sosyolojisinde kuramlar, eğitimin ekonomik-kültürel temelleri, eğitim sorunları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler | Beyin fırtınası | |
2 | Eğitim sosyolojisinde kuramlar | Beyin fırtınası | |
3 | Eğitim sosyolojisinde kuramlar | Beyin fırtınası | |
4 | Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri | Beyin fırtınası | |
5 | Toplumsal değişim ve yabancılaşma | Beyin fırtınası | |
6 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Beyin fırtınası | |
7 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Beyin fırtınası | |
8 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği | Beyin fırtınası | |
9 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Beyin fırtınası | |
10 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Beyin fırtınası | |
11 | Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları | Beyin fırtınası | |
12 | Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği | Beyin fırtınası | |
13 | Eğitim-İletişim ve Demokrasi | Beyin fırtınası | |
14 | Okul-çevre ilişkileri ve şiddet | Beyin fırtınası |
Oktik, N., Varışlı, B. ve Tuncer, M.C. (Editörler) (2020) Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Akyüz, H. (2018) (2. Baskı). Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükali, R. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Anı Yayıncılık. Yapıcı, M. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Eğiten Kitap Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |