Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL712 | ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Bilim kavramını tanımlayarak, tarihsel gelişimini ifade edebilir |
2 | Bilimin doğasının öğretimine ilişkin yaklaşımları tartışarak, etkinlikler düzenleyebilir |
3 | Çocuklarda kavramsal gelişimi, yaklaşımları ve kavramların hangi yollarla öğrenildiğini açıklayabilir |
4 | Bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel tutumu açıklayabilecek STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) yaklaşım temelli etkinlik planlayabilir |
5 | Bilim etkinliklerini uygulama becerilerine sahip olabilir. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Bu ders kapsamında teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme konularına yer verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim tarihi | Beyin fırtınası | |
2 | Bilimin doğası ve öğretimi | Beyin fırtınası | |
3 | Çocuk gelişiminde bilimin etkileri | Beyin fırtınası | |
4 | Çocuk gelişiminde bilimin etkileri | Beyin fırtınası | |
5 | Bilimsel süreç becerileri | Beyin fırtınası | |
6 | Bilim ve teknoloji okuryazarlığı | Beyin fırtınası | |
7 | Bilim ve teknoloji okuryazarlığı | Beyin fırtınası | |
8 | Teknolojinin tanımı, önemi ve kullanımı | Beyin fırtınası | |
9 | Çocuk ve teknoloji | Beyin fırtınası | |
10 | Çocuk ve teknoloji | Beyin fırtınası | |
11 | Çocuk ve teknoloji | Beyin fırtınası | |
12 | Bilim eğitiminde bütünleşik program yaklaşımı | Beyin fırtınası | |
13 | STEM uygulamaları | Beyin fırtınası | |
14 | STEM uygulamaları | Beyin fırtınası |
Genç Kumtepe, E. (Ed.). (2016). Çocuk, bilim ve teknoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kol, S. (2017). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2008). Okul öncesi dönemde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |