| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL725 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuğun dilsel gelişim özelliklerinin bilinmesi ve desteklenmesi.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
| 1 | Dilde kullanılan sesler, semboller ne olduğunu ve bunların nasıl bir araya geldiğini bilir. |
| 2 | Çocuğun dil gelişiminin desteklenmesine yönelik uygun ortamı düzenler. |
| 3 | Dilin iletişim aracı olarak kullanılma sürecini bilir. |
| 4 | Dilde gecikmesi olan çocukların özelliklerini ve uygulanan programları bilir. |
| 5 | Dil bozuklukları problemlerine sahip çocukların özelliklerini ve uygulanan programları bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocuklukta dil ve kavram gelişiminin tanımı, aşamaları ve önemi; dil gelişiminde temel kuramlar; çocuğun dilsel gelişim özellikleri ve desteklenmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dilin tanımı ve günlük yaşamımızdaki önemi | Beyin fırtınası | |
| 2 | 0-3 yaş dil gelişimi süreci | Beyin fırtınası | |
| 3 | 3-6 yaş dil gelişimi süreci | Beyin fırtınası | |
| 4 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Beyin fırtınası | |
| 5 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Beyin fırtınası | |
| 6 | Dilin bileşenleri | Beyin fırtınası | |
| 7 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Beyin fırtınası | |
| 8 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Beyin fırtınası | |
| 9 | Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | Beyin fırtınası | |
| 10 | Kavram gelişimi süreci ve özellikleri | Beyin fırtınası | |
| 11 | 0-3 yaş arası kavram gelişimi | Beyin fırtınası | |
| 12 | 3-6 yaş arası kavram gelişimi | Beyin fırtınası | |
| 13 | Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar | Beyin fırtınası | |
| 14 | Kavram ve dil gelişimindeki ilişki | Beyin fırtınası |
Diken, İ. H. (2012). Erken çocukluk döneminde dil becerilerini geliştirme. Maya Akademi. Yaşar, M. C., Kandır, A. ve İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Topbaş, S. (2005). Dil ve kavram gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Arslan, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap Metin, N. B. (2016). Doğum öncesinden ergenliğe çocuk gelişimi. Ankara: Pegem Yay.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
| Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 114 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |