GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL704 TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Öğrenciler Türk aile yapısının önemini bilir.
2 Öğrenciler farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar.
3 Öğrenciler Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar.
4 Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir, sahip olur.
5 Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk aile yapısı Beyin fırtınası
2 Türk aile yapısı Beyin fırtınası
3 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri Beyin fırtınası
4 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri Beyin fırtınası
5 Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler Beyin fırtınası
6 Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler Beyin fırtınası
7 Evlilik törenleri Beyin fırtınası
8 Cenaze merasimleri Beyin fırtınası
9 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri Beyin fırtınası
10 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri Beyin fırtınası
11 Tartışma, Araştırma ve Sunum (Türk mitolojisinde aile ve çocuk) Beyin fırtınası
12 Tartışma, Araştırma ve Sunum (Dede Korkut Kitabı’nda aile ve çocuk) Beyin Fırtınası
13 Tartışma, Araştırma ve Sunum (Ahilik Teşkilatı ve Bacıyan-ı Rum) Beyin Fırtınası
14 Tartışma, Araştırma ve Sunum (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı) Beyin Fırtınası

Adak, N. (Ed.). (2012). Değişen toplumda değişen aile. Ankara: Siyasal Kitabevi. Akgün, E. (Ed.). (2020). Türk kültüründe aile ve çocuk. Ankara: Pegem Akademi. Aksoy, İ. (2011). Türklerde aile ve çocuk eğitimi. Journal of International Social Research, 4 (16).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 2 10
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 61

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek