Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL719 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar. |
2 | Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
3 | Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur. |
4 | Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. |
5 | Öğrenciler geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta oyun | Beyin fırtınası | ||
2 | Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi | Beyin fırtınası | ||
3 | Kültür ve oyun, geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi | Beyin fırtınası | ||
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı, kuralları, geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri | Beyin fırtınası | ||
5 | Geleneksel oyunların kültürel değeri | Beyin fırtınası | ||
6 | Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları | Beyin fırtınası | ||
7 | Çocukların oyun tercihleri | Beyin fırtınası | ||
8 | MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında oyunun yeri | Beyin fırtınası | ||
9 | Geleneksel oyunlar ve motor gelişim | Beyin fırtınası | ||
10 | Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan | Beyin fırtınası | ||
11 | Geleneksel oyunlar ve bilişsel -dil gelişimi | Beyin fırtınası | ||
12 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Beyin fırtınası | ||
13 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Beyin fırtınası | ||
14 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Beyin fırtınası |
1. Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye’de geleneksel çocuk oyunları. Nobel yayınları. 2. Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve öğrenciler için yaşayan çocuk oyunları. Anı yayınları 3. Oğuz, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005. 4. Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri daire Başkanlığı Yayınları, 2010. 5. Özdemir, Nebi. Türk Çocuk Oyunları, Ankara: Akçağ, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 |