GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL711 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Çocuğu tanımanın önemini açıklar.
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
4 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
5 Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir.
6 Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır

Birinci Öğretim


-


-


Erken çocukluk döneminde olan çocukları her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri; çocuğun psikolojik durumu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması yorumlanması hakkında bilgi vermeyi içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bireyi tanımanın amacı ve önemi Beyin fırtınası
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma Beyin fırtınası
3 Çocukları tanıma ilkeleri Beyin fırtınası
4 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler Beyin fırtınası
5 Gözlem tekniği Beyin fırtınası
6 Anekdot ve projektif teknikler Beyin fırtınası
7 Görüşme Beyin fırtınası
8 Görüşme Beyin fırtınası
9 Anket Beyin fırtınası
10 Ev ziyaretleri Beyin fırtınası
11 Gelişimsel değerlendirme ölçekleri Beyin fırtınası
12 Oyun temelli tanıma ve değerlendirme Beyin fırtınası
13 Çocukları resim yoluyla tanıma Beyin fırtınası
14 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama Beyin fırtınası

Kumtepe, A.T. (Ed.) (2016). Çocukları tanıma ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Önder, A. (Ed.). (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Yıldırım, G. ve Özyılmaz, G. (Ed.) (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme.(1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 4 4 3 3 3 3 4
ÖÇ 5 4 3 3 3 3 4
ÖÇ 6 4 3 3 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek