Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL711 | ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Çocuğu tanımanın önemini açıklar. |
2 | Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar |
3 | Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. |
4 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular. |
5 | Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılayabilir. |
6 | Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır |
Birinci Öğretim
-
-
Erken çocukluk döneminde olan çocukları her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri; çocuğun psikolojik durumu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması yorumlanması hakkında bilgi vermeyi içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın amacı ve önemi | Beyin fırtınası | |
2 | Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma | Beyin fırtınası | |
3 | Çocukları tanıma ilkeleri | Beyin fırtınası | |
4 | Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler | Beyin fırtınası | |
5 | Gözlem tekniği | Beyin fırtınası | |
6 | Anekdot ve projektif teknikler | Beyin fırtınası | |
7 | Görüşme | Beyin fırtınası | |
8 | Görüşme | Beyin fırtınası | |
9 | Anket | Beyin fırtınası | |
10 | Ev ziyaretleri | Beyin fırtınası | |
11 | Gelişimsel değerlendirme ölçekleri | Beyin fırtınası | |
12 | Oyun temelli tanıma ve değerlendirme | Beyin fırtınası | |
13 | Çocukları resim yoluyla tanıma | Beyin fırtınası | |
14 | Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama | Beyin fırtınası |
Kumtepe, A.T. (Ed.) (2016). Çocukları tanıma ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Önder, A. (Ed.). (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Yıldırım, G. ve Özyılmaz, G. (Ed.) (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme.(1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |