Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL729 | OKUL ÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak çocuk gelişimi öğrencilerinin uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamada öğretmene yardımcı olmak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanımaktır.
Çocuk gelişimi programı öğretim elemanları.
1 | Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar. |
2 | Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Okul öncesi eğitim ortamının fiziksel özelliklerini bilir. |
4 | Disiplin ve disiplin modellerini bilerek uygular. |
5 | Sınıfında zamanı etkili ve verimli kullanır. |
6 | Etkili sınıf yönetiminde kural ve prosedürleri tanımlayarak uygulanmasını sağlar. |
7 | Eğitim etkinliklerini planlar ve uygular. |
8 | Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlama konusunda bilgi sahibi olur. |
9 | Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşullar hakkında bilgi sahibi olur. |
10 | İstenmeyen davranışlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetiminde temel kavramlar | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
2 | Sınıf yönetim modelleri | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
3 | Sınıf yönetimini etkileyen çevresel unsurlar | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
4 | Fiziksel ortamların planlanması | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
5 | Sınıf kural ve prosedürlerinin tanımlanması | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
6 | Sınıf prosedürlerinin planlanması | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
7 | Eğitim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
8 | Sınıf yönetiminin boyutları | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
9 | Okul öncesi sınıflarında zaman yönetimi | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
10 | Sınıf atmosferini olumlu yönde geliştiren etkili iletişim becerileri | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
11 | Sınıfta istenmeyen davranışlar ve nedenleri | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
12 | Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
13 | Disiplin yaklaşımları | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
14 | Özel gereksinimi olan çocuklar | Konu anlatımı, soru cevap, gösterim, gözlem ve değerlendirme | - |
Aktaş Arnas, Y. ve Sadık, F. (Editörler). (2018). Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Sarpkaya, R. (Ed.). (2012). Sınıf Yönetimi. Anı yayıncılık: Ankara. Erden, M. (2005). Sınıf Yönetimi. Epsilon Yayıncılık: İstanbul. Yıldız, M. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf İçi Rehberlik Etkinlikleri. Nobel Yayıncılık: İstanbul) Celep, C.(2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama.(3.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Erdoğan, İ (2008). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 4 | 4 |