Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL715 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitiminin önemine ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Elemanları
1 | Sosyal bilgilerin dünyadaki gelişimini bilir. |
2 | Türkiye' deki gelişimini bilir. |
3 | Sosyal bilgiler dersinin içeriğini bilir. |
4 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitiminin önemini kavrar. |
5 | Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramları, sosyal bilgilerin tarihi gelişimi; Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve sosyal bilgiler ders kitapları; Sosyal bilgiler öğretiminde temel beceriler; Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi; Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında erken çocukluk döneminde değer aktarımı; Erken çocukluk döneminde oyun yoluyla sosyal bilgiler öğretimi; Çocuk edebiyatı ürünleri ile sosyal bilgiler öğretimi; Çocuk edebiyatı ürünleri ile sosyal bilgiler öğretimi; Erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitiminde aile katılımı; Erken çocukluk döneminde etkinliklerle sosyal bilimler ve sosyal bilgiler eğitimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramları, sosyal bilgilerin tarihi gelişimi | Beyin fırtınası | |
2 | Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Beyin fırtınası | |
3 | Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve sosyal bilgiler ders kitapları | Beyin fırtınası | |
4 | Sosyal bilgiler öğretiminde temel beceriler | Beyin fırtınası | |
5 | Sosyal bilgiler öğretiminde değerler eğitimi | Beyin fırtınası | |
6 | Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında erken çocukluk döneminde değer aktarımı | Beyin fırtınası | |
7 | Erken çocukluk döneminde oyun yoluyla sosyal bilgiler öğretimi | Beyin fırtınası | |
8 | Çocuk edebiyatı ürünleri ile sosyal bilgiler öğretimi | Beyin fırtınası | |
9 | Çocuk edebiyatı ürünleri ile sosyal bilgiler öğretimi | Beyin fırtınası | |
10 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitiminde aile katılımı | Beyin fırtınası | |
11 | Erken çocukluk döneminde etkinliklerle sosyal bilimler ve sosyal bilgiler eğitimi | Beyin fırtınası | |
12 | Erken çocukluk döneminde etkinliklerle sosyal bilimler ve sosyal bilgiler eğitimi | Beyin fırtınası | |
13 | Erken çocukluk döneminde etkinliklerle sosyal bilimler ve sosyal bilgiler eğitimi | Beyin fırtınası | |
14 | Genel değerlendirme | Beyin fırtınası |
Carol Seefeldt, Sharon Castle, Renee C. F alconer- Pearson (2015). Okul Öncesi / İlkokul Çocukları için Sosyal Bilgiler Öğretimi. Çev. Ayça Orhan, Ayşegül Şeker Kırtel, Deniz Yüceer, Duygu Daysal, Emel Sarıtaş, Emel Tok vd. Ankara:Nobel. Kırtel, A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi-Etkinliklerle Sosyo-Kültürel Eğitim. Gece Akademi Yayınları. Aktın, K. (2014). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Bilgiler Eğitimi: Mesleklerin Öğretimine Yönelik Bir Durum Çalışması. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/5. Güldalı Uçuş, Ş. (2017). Sosyal Bilgileri “Okul Öncesi” Dönem Çocuklarıyla Deneyimlemek: Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Önemini Gözden Geçirme. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 |