GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL702 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Kültürel miras kavramından yola çıkarak; yerel ve evrensel anlamda var olan kültürel mirası tanıtmak ve bu tür kültürel mirasların korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması yönünde bilgiler vermektir.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Kültürel miras kavramını açıklayabilme
2 Çevresinde yer alan kültürel mirası değerlendirme
3 Dünya kültürel mirasının korunmasına ilişkin irade ortaya koyabilme
4 Somut kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme
5 Somut olmayan kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme

Birinci Öğretim


-


-


Kültürel miras kavramının tanımı, somut ve somut olmayan kültürel miras ögeleri, kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve dönem planı Beyin Fırtınası
2 Kültür ve kültürel miras kavramı Beyin fırtınası
3 Somut kültürel miras ve ögeleri Beyin fırtınası
4 Somut olmayan kültürel miras ve öğeleri Beyin fırtınası
5 Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
6 Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
7 Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
8 Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
9 Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
10 Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri Beyin fırtınası
11 Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması Beyin fırtınası
12 Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması Beyin fırtınası
13 Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması Beyin fırtınası
14 Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması Beyin fırtınası

1. Emre, G. (2018). Kültürel mirasın korunması. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. 2. Deniz, Taşkın ve Diker, Oğuz (2016) Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 2 40
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 10 1 10
Beyin Fırtınası 10 1 10
Bireysel Çalışma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ev Ödevi 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 56

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 4
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek