Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL702 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kültürel miras kavramından yola çıkarak; yerel ve evrensel anlamda var olan kültürel mirası tanıtmak ve bu tür kültürel mirasların korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması yönünde bilgiler vermektir.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Kültürel miras kavramını açıklayabilme |
2 | Çevresinde yer alan kültürel mirası değerlendirme |
3 | Dünya kültürel mirasının korunmasına ilişkin irade ortaya koyabilme |
4 | Somut kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme |
5 | Somut olmayan kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Kültürel miras kavramının tanımı, somut ve somut olmayan kültürel miras ögeleri, kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dönem planı | Beyin Fırtınası | |
2 | Kültür ve kültürel miras kavramı | Beyin fırtınası | |
3 | Somut kültürel miras ve ögeleri | Beyin fırtınası | |
4 | Somut olmayan kültürel miras ve öğeleri | Beyin fırtınası | |
5 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
6 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
7 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
8 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
9 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
10 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
11 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
12 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
13 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
14 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası |
1. Emre, G. (2018). Kültürel mirasın korunması. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. 2. Deniz, Taşkın ve Diker, Oğuz (2016) Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 2 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 56 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |