| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL702 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kültürel miras kavramından yola çıkarak; yerel ve evrensel anlamda var olan kültürel mirası tanıtmak ve bu tür kültürel mirasların korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması yönünde bilgiler vermektir.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Kültürel miras kavramını açıklayabilme |
| 2 | Çevresinde yer alan kültürel mirası değerlendirme |
| 3 | Dünya kültürel mirasının korunmasına ilişkin irade ortaya koyabilme |
| 4 | Somut kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme |
| 5 | Somut olmayan kültürel miras ile ilgili temel kavramsal bilgiye sahip olabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Kültürel miras kavramının tanımı, somut ve somut olmayan kültürel miras ögeleri, kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve dönem planı | Beyin Fırtınası | |
| 2 | Kültür ve kültürel miras kavramı | Beyin fırtınası | |
| 3 | Somut kültürel miras ve ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 4 | Somut olmayan kültürel miras ve öğeleri | Beyin fırtınası | |
| 5 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 6 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 7 | Türkiye’deki önemli somut kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 8 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 9 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 10 | Türkiye’deki önemli somut olmayan kültürel miras ögeleri | Beyin fırtınası | |
| 11 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
| 12 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
| 13 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası | |
| 14 | Çocukluk döneminde kültürel miras eğitimine yönelik örnek uygulamaların sunulması | Beyin fırtınası |
1. Emre, G. (2018). Kültürel mirasın korunması. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. 2. Deniz, Taşkın ve Diker, Oğuz (2016) Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 2 | 40 |
| Ev Ödevi | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 1 | 2 |
| Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 56 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |