Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL722 | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocukla İletişim dersini alan öğrencilerin; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim süreci, iletişim türleri ve ilkeleri, iletişi kurmanın önemini, çocuklarla doğru iletişim kurmanın yollarını kavramalarını sağlamaktır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | İletişimin tanımı ve önemini kavrar. |
2 | İletişim modelini açıklayabilir. |
3 | Anne-baba-çocuk ilişkisini kavrayabilir. |
4 | Doğru iletişim kurma tekniklerini bilir. |
5 | İletişim engellerini açıklayabilir. |
6 | Anne-baba tutumlarını açıklayabilir. |
7 | Çocukla etkili iletişim kurabilir. |
8 | Etkili iletişim tekniklerini açıklayabilir. |
9 | Ben dilinin önemini açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişiminin tanımı, iletişim ile ilgili temel kavramlar, türleri, yöntemleri, iletişim engelleri, çocuklarla etkili iletişim, anne-baba-çocuk iletişiminin önemi, anne baba tutumlarını kavrama ve doğru iletişim kurmanın teknikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, önemi ve iletişim modeli | ||
2 | İletişim sürecinin temel öğeleri, türleri | ||
3 | İletişim yöntemleri, iletişimi etkileyen faktörler | ||
4 | İletişim engelleri ve çocuk üzerindeki etkisi | ||
5 | Etkin dinleme, empati | ||
6 | Çocukla iletişimde kullanılan dil / sen-dili | ||
7 | İletişimi kolaylaştıran etmenler | ||
8 | Savunucu iletişim, çocuk duygu ve davranış bozukluklarında iletişim | ||
9 | Anne-baba tutumları, iletişimde disiplin | ||
10 | Anne-baba-çocuk ilişkisi, bağlanma türleri ve kopma | ||
11 | Anne-baba-çocuk çatışmaları ve çatışma çözme yöntemleri | ||
12 | Boşanma ve çocuk üzerindeki etkileri | ||
13 | Kişiler arası iletişim | ||
14 | Genel değerlendirme |
1. Çağdaş, A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Eğiten Kitap. 2. Yavuzer, H. (2016). Anne Baba Okulu, Ankara: Remzi Kitapevi. 3. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 4. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. 5. Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık 6. Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 |