GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL726 HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Hasta çocukların eğitim sürecinin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda yeterlilik kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını tanımlar.
2 Hastanede yatan çocukların çocuk-aile-personel etkileşimini anlatır.
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
4 Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmasını anlatır.
5 Hastanede oyun ve önemini tanımlar.
6 Hastanede yatan çocukların haklarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hastanede yatan çocukların gelişim dönemlerini dikkate alarak; hasta çocukların oyunları, sağlık süreçlerinde eğitimleri ve haklarına ilişkin bilgilerden oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hasta çocukların eğitiminin amacı ve önemi
2 Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri
3 Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri
4 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
5 Çocuğun hastalık teşhis süreci
6 Çocuk-aile-hastane personeli etkileşimi
7 Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması
8 Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması
9 Hastane okulları
10 Hastane ziyaretleri, eve dönüş konusunda yapılacaklar
11 Hastanede yatan çocukların hakları
12 Hastanede oyun
13 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları
14 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları

Komisyon (2015). Hasta Çocukların Gelişimi Ve Eğitimi, Komisyon. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yücel Elitez, D. (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları & İlkyardım. Ankara: Eğiten Kitap Gülay Ogelman, H. (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap Karabulut, R. (2020). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap: Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5 5
ÖÇ 3 4 5 5
ÖÇ 4 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 5
ÖÇ 6 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek